راهنمایی خرید لباس پاییزی

چگونه مشتری را برای خرید لباس پاییزی راهنمایی کنیم

در فصل پاییز چگونه لباس بپوشیم؟

این سوالی که مشتری از شما میپرسه و شما باید بدانید که مشتری خود را چگونه برای خرید لباس پاییزی راهنمایی کنید.

همانطور که میدانید هر فصلی پوشش و تیپ مخصوص به خود را دارد با توجه به آب و هوا و محل سکونت خود باید نوع پوششتان را انتخاب کنید وهمیشه برای خرید لباس فصلها و آب و هوای آن را در نظر داشته باشید.
همه ی ما دوست داریم با شروع هر فصلی متناسب آن، لباس پوشیده خوش بدرخشیم

یکی از این فصول زیبا و دوست داشتنی کشور ما ایران ،فصل زیبای رنگارنگ پاییز است اکثریت مردم عاشق پاییز دل انگیز بوده و برایشان تداعی عشق و لبخند و خش خش برگهای نارنجی رنگ آن است.
از زیبایی های پاییز که بگذریم ، اولین سوالاتی که برای مشتریان و خریداران پوشاک زنانه و مردانه پیش می آید این است که
در فصل پاییز چگونه لباس بپوشم؟
در فصل پاییز چه لباس هایی لازم دارم؟
متناسب این فصل از چه جنس و رنگهایی برای تیپ پاییزی انتخاب کنم؟
در پاییز چگونه تیپ بزنیم؟با ما همراه باشید تا در این مقاله به تیپ پاییزی بپردازیم
خب بریم سر اصل مطلب میدانم که اشتیاق زیادی برای یادگیری در این موضوع دارید،
برای انتخاب لباس پاییزه شما باید به سه پارامتر مهم دقت کنید تا بهتر بتوانید برای مشتریان خود توضیح داده در انتخاب لباس و خرید از مغازه ی خود آنها را بهتر راهنمایی کنید.

۱.نوع لباس
۲.جنس لباس
۳.رنگ لباس

راهنمایی خرید لباس پاییزی

بخش اول: نوع لباس
البسه های پاییزی که شما میتونید برای فصل قشنگ پاییز انتخاب کنید و در مجموعه لباسهای کمدتون قرارشون بدید شامل:
ژاکت _ شلوارهای جین ( آبی تیره )_ بافتهای مختلف_ لباسهای یقه اسکی رنگارنگ _ کمربند و دست کش های چرمی مشکی یا جنس موهری یا بافت های موهری بلند که تا زیر باسن میاد و آستین های بلندی دارد به شما جلوه ی زیبایی میدهد.
عرق گیر،یا پلیورهای مردونه برای آقایان و شلوارهای پارچه ای كمی ضخیم تر،‌ چكمه های ساق بلند، بلوزهای بلند دكمه دار، سویشرتهای زیپی ساده یا کلاهدار، كت های ورزشی یا تیشرت های آستین بلند پاییزی طرح دورس که این فصل به بازار میاد یا جلیقه و كت های كوتاه كمردار، شال های بافتی زنانه مناسب پاییز که درفروشگاه ها موجوده برای این فصل و با گردشی مختصر میتوانید طیف جالبی از البسه و رنگهای چشم نواز پاییزی را پیدا کرده خریداری کنید.

بخش دوم :جنس لباس

برای انتخاب جنس لباس پاییزه بهتره سراغ لباس هایی برید که کمی ضخیم تره مثل: پارچه های مخمل کبریتی _ کتان_ جیر _ جین لی _بافتی _ چرمی ( کیف و کفش و دستکش و کت چرم )پشمی ها _ خزه دارها _ شال های بافتی _ کش بافت ها یا شلوارهای تیپ کش یا مخملی که از داخل خز دارند یا مانتو های ضخیم تر با دوختی آستر دار که مناسب هوای پاییزه و برای این فصل سرد و رنگی دل انگیز  انتخاب خوبی است.

بخش سوم : رنگ لباس
در فصل پاییز یکی از نکات مهم در انتخاب اجناس و لباس توجه به رنگهای مناسب این فصله .
پاییز فصل رنگی و دل انگیزی از ترکیب رنگ های زرد و نارنجی و خردلی و زرشکی و آبی تیره یا نفتی یشمی سبز ملایم زرد و نارنجی ، قرمز، قهوه ای تیره روشن طوسی و….است .
انتخاب رنگ امری سلیقه ای،اما برای فصل پاییز بهتره تم مناسب این فصل سرد و رنگی رو انتخاب کنید.
که غالبا ترکیبی از نارنجی و زرد و یشمی و طوسی و فیلی و…. هستند.یک نکته ی مهم در انتخاب لباس پاییزی توجه به سایز و تناسب اندام شماست سعی کنید موقع خرید لباس های بافتی یا اسکی ها یا ژاکت ها آنهایی را انتخاب کنید که اندازه و سایز بدن شما بافته و دوخته شده اند تا زیبا تر روی اندام شما نشسته خوش استایل تر شما را نشان دهد انتخاب لباس های گشاد، فرم قشنگی به تیپ شما نخواهد داد.
برای انتخاب مانتو های پاییزی آستر دار سبک های لش طوری _ و گشاد ولی در عین حال خوش استایل مد شده است اگر طرفدار این سبک ها هستید انتخاب خوبی است.که با چکمه یا نیم بوتهای چرم یا فومی یا نیم بوت های اشبالتِ پاییزه میتوانید بپوشید.انتخاب جوراب برای این فصل سلیقه ای است .برخی جورابهای ضخیم تر یا ساق دار دوست دارند و برخی جورابهای کرکی طرحدار می پوشند. جالبه بدونید رنگها در پاییز سه دسته هستند .

آرام _ ژرف_ گرم

  رنگ لباس

رنگهای ژرف پاییزه
نسکافه ای، قرمز زنگاری ، قرمز گوجه فرنگی، خردلی ، قرمز چیلی ، شتری ، کرم و بادمجانی

رنگهای ژرف پاییزه

 

 

رنگهای گرم پاییزه
قهوه ای تیره زرد کهربایی، قهوه ای طلایی، ، قرمز با سایه های زرد یا نارنجی، طلایی،شتری

رنگهای گرم پاییزه

 

 

رنگ ها ی آرام پاییزه
گلبهی ، خاکی ، کاراملی،  زیتونی ،قهوه ای روشن

رنگ ها ی آرام پاییزه

 

 

 همچنین رنگ زرد، از رنگ‌های پرطرفدار برای ست‌های پاییزیه  وبا ترکیبی از نارنجی و خردلی و زرشکی و یشمی یا شلوار جین میتوانید در هم آمیخته لذت ببرید.مانند برخی نمونه های زیر به نظرم ترکیب رنگهای پاییز و زمستانی قشنگی  هستند. اینها صرفا جهت نمونه و آشنایی شماست انتخاب رنگ رو به سلیقه ی خودتون انجام بدید و از آن لذت ببرید.

راهنمایی خرید لباس پاییزی

جورابهای پاییزه این فصل در بازار موجوده ، شما باتوجه به دمای بدن خود جورابهایتان انتخاب کنید زیرا بعضی ها خیلی دوست ندارند پاهایشان گرم باشد.امری دلخواه است.نکته ی مهم بعدی انتخابسویشرتهاست
فعلا برای کاپشن پوشیدن زوده عزیزان ، برای پاییز و فصل مدارس ، سویشرتها گزینه های خوبی هستند و برای هوای پاییزی مناسب ترند.خانم های عزیز نکاتی که در بالا مطرح شد،جامع و کلی در مورد پاییز و سبک لباس پوشیدن شما بود .حالا باتوجه به نکات مطرح شده چند مدل از سبک های تیپ زنانه در پاییز براتون میذاریم که در موقع فروش لباس زنانه بتونید مشتریان خانم را بهتر راهنمایی کنید در ادامه با ما همراه باشید.

 نمونه تیپ های پاییزی خانم ها

قبل  از فروش ممکن است مشتری از شما سوالاتی ببرسد شبیه به سوالات زیر مثلا الان بافت بخرم ؟یا بلوز؟یا الان سویشرت بخرم یا کت؟ کاپشن بهتر نیست؟ برای همین شما فروشنده ی عزیز باید اطلاعاتی داشته باشید که بتوانید مشتری خود را ترقیب به خرید کنید و در انتخاب لباس مناسب کمکش کنید.پس بهتر است مختصر اطلاعاتی از بلوز و بافت و سویشرت و محل استفاده ی آنها را دانسته تا در فروش موفق تر باشید.شما باید نکات زیر را بدانید و از زبان خود و ساده برای مشتری بیان کنید.

راهنمایی خرید لباس پاییزی

راهنمایی خرید لباس پاییزی

لباس بافت چیست؟

با آمدن فصل سرما( پاییز و زمستان ) اغلب مردم به این سبک لباس ، گرایش پیدا میکنند.
این لباس ها از دو طریق تولید میشوند

دستی : خانم های خانه داره خوش ذوق با قلاب و میل بافتنی با کامواهای رنگی مختلف اونها رو می بافندماشینی :کشور ایران در بخش نساجی در کارخانجات تولید پوشاک بخشی رو به این تولید اختصاص داده ، جالب بدانید دوره ی هخامنشی خیلی فعال بوده و اوج رشد خودش رو داشته ، بعد از اون کم کم پیشرفت و گسترش پیدا میکنه تو میرسه به امروز.
ماشین آلات بافت، با در هم تنیدن ریسمان های بافتی، اونها رو می بافند.
لباس های بافت شامل مانتو بافت_ شال زنانه _ کلاه _ دست کش_ شال گردن_ژاکت پشمی _ بلوز بافت یقه اسکی _ جوراب و غیره است که در انواع مختلف با رنگهای متنوع تولید میشود.

راهنمایی خرید لباس پاییزی

بلوز چیست؟

این اسم و مدل ریشه اش از کشور فرانسه میاد ،بلوز لباسی بلند و راحت و گشادی که بالا تنه رو تا باسن شما میپوشونه بیشتر خانم ها انتخابش میکنند و در استفاده از اون راحت تر هستند بلور ها در انواع مدل ها و رنگهای مختلف تولید میشوند بلوز های بافتی دورس و ویسکوز _ پنبه ای _ نخی _ بسته به نوع فصل
این سبک لباس رو گاهی از قسمت کمر با کمربند یا زنجیر های تزئینی هم میبندند که جلوه ط قشنگ تری به بلوز میده
این مدل لباس بخاطر راحتی و بلندی که داره مناسب مهمانی و دور همی های خانوادگی و خانم ها دوسش دارند.

فرق بلوز با شومیز و تونیک چیست؟

بلوز : لباس آستین داره گشاد و بلند که تا باسن میپوشونه.
شومیز : سبک دیگری از لباس های زنانه که سبک گشاد دارن در انواع آستین کوتاه و بلند تولید میشه و ریشه ی فرانسوی داره
تونیک : لباسی بلند و آزاده که تا زیر خط باسن میاد حدودا تا روی ران ها رو میپوشونه در انواع آستین کوتاه و بلند تولید میشه از پارچه های نخی ،پنبه ای یا ویسکوز .
این سه مدل در بلندی و گشادی و راحتی تقریبا مشترک هستند ولی تفاوت های مذکور رو دارند و در تولیدشون از پارچه های مختلف استفاده میشه که این هم باعث تمایز اونهاست

سویشرت چیست؟

وقتی این کلمه رو می شنویم یاد فصل مدرسه و پاییز می افتیم . اسم سویشرت هم از غرب وارد ایران شده و طرفدار پیدا کرده .سویشرت لباس بلند و گرمی که از نخ و کتان درپارچه اش به کار رفته دارای جیب و کلاه و زیپ با آستین های بلند و تا کمر رو میپوشونه
مناسب فصل پاییز زمستان و اوایل بهاره گرمی و تبادل هوای خوبی هم داره در مهمانیهای خانوادگی با شلوار

جین یا بیرون دختر ها روی مانتو مدارس اون می پوشند.
هم بیرون پوشه هم شیک و دوست داشتنی و دختران و پسران جوان طرفدارش هستند
لزوما هم همه ی سویشرت ها جیب و زیر ندارند و گاهی ممکن یک تیکه دوخته و از جلو بسته باشند و فقط کلاهی د پشت دارند که اونم در نوع خودش جالبه. و اگر هیچ (جیب و کلاه و زیپی نداشت دیگه بلوز حساب میشه)
سویشرت ها خوش پوش و جذاب هستند در انواع نخ _ کتان_ دورس سه نخ _یا دورس دونخ(کمی نازک تر) تولید میشوند.
پیشنهاد میکنم یکبار پوشیدنش امتحان کنید.استیل و زیبایی اون به تیپ وظاهر شما حالت خاص تری میده .ودرسبک و استایل های مختلف سویشرت زیپ دار _ ساده _ هودی و…تولید میشه.

     .

حالا نوبت به آقایان میرسه که  ممکن  موقع خرید  لباس  از شما فروشنده ی عزیز بپرسند تو فصل پاییز  چطوری لباس بپوشم؟ رنگهای مناسب ما آقایون در پاییز چیه؟رسد، ممکن که است آقایون خوش ذوق هم برایشان سوال ایجادبشود که  پاییز چه تیپی بزنم؟چه سبک و استایلی در پاییز ماسبه مردان است؟ رنگهای پاییز برای آقایان چیست ؟ خب فروشنده گان و مغازه داران عزیز با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم برای  راهنمایی  مشتریان  خود کسب کنید.

نمونه تیپهای پاییزی آقایان
.۱پیرهن چهار خونه ی ریز سیاه سفید+ سویشرت کوتاه که آستین های بلند داشته باشه و از مدل های براق شمعی به شما زیبایی خاصی میده و البته امری سلیقه ای.

راهنمایی خرید لباس پاییزی

۲. میتوانید به مشتری اینگونه پیشنهاد دهید:مثلا بگوئید بهتره ژاکت پاییزی انتخاب کنید میتوانید روی آن  یک جلیقه ی ظریف هم تنتان  کنید که هم گرمای خوبی به شما بدهد و هم خیلی حجیم به نظر نرسه.همچنین برای این تیپ میتونید از شلوار جین آبی با کفش قهوه ای روشن استفاده کنید.اگر خواستیداز کلاه استفاده کنید بهتره که رنگ کلاهتان باژاکت و رنگ کیف دستی با جلیقه، ست باشد این کار به تیپ شما هارمونی بهتری میده.

راهنمایی خرید لباس پاییزی راهنمایی خرید لباس پاییزی

 

3.یک پیرهن مردونه و یک ژیله ی بافتنی

شما معازه دار عزیز،میتوانید یک پیرهن مردانه ی یقه دار زیبا انتخاب کنید و روی آن یک ژیله ی بافت متناسب رنگ پیراهن جوری که باهم زیبا به چشم آیند به مشتری پیشنهاد کنید . مانند شکل رنگهایی مثل سفید طوسی – سفید مشکی طرح دار –زرشکی سفید –کرم –یشمی باید در این تناژ ه رنگ ها ،رنگ پوستتان هم در نظر بگیرید اگر سبزه هستید رنگهای طوسی –سفید –آبی –سورمه ای – یا فیلی بهتر به شما می آید.

راهنمایی خرید لباس پاییزی

 به مشتری های جوان خود هنگام خرید کمک کنید که متناسب موقعیت لباس انتخاب کنند مثلا به آنها بگویید :اگر به مهمانی رسمی دعوتید کت و شلوار مناسب تر از تیپ  اسپرت است یا اگر با کسانی که دوستشان دارید قرار می گذارید، بدون شک دلتان می خواهد که بهترین لباس های خود را بپوشید. برای این منظور، توصیه میکنم  از رنگ های این فصل در پوشاک خود بهره بگیرید. همان طور که در تصویر می بینید،برای مشتری توضیح دهید ،که میتواند روی یک تی‌شرت ساده سفید یا شیری، پیراهن لی تیره پوشیده و دکمه های آن را باز بگذارد یا مثلا بگوئیدپیشنهاد می کنم  یک شلوار کتان خردلی بپوشید و با کفش ساق‌دار و بندی به رنگ عسلی ست کنید. برای تکمیل خوش‌تیپی خود، یک کت یشمی کوتاه نیز بپوشید. بهتر است ساعتی که با این لباس ها ست می کنید، اسپرت نباشد.پاییز فصل شاعرانه و عاشقانه ای است و اغلب دوست داریم از رنگهای این فصل در لباسمان داشته باشیم.اگر شما آقایان عزیز هم چنین تمایلی دارید بهتون پیشنهاد میکنیم یک تیشرت ساده ی سفید+ یک پیراهن جین آبی تیره با دکمه های باز بپوشید.یا یک بافت یا کت سبز یشمی با شلوار کتان کرم یا زرد خردلی  بپوشیدبرای این تیپ کفش های قهوه ای بازه ساقدار زیبا ست و تیپ و استایل پاییزی قشنگی به شما خواهد داد.به یاد داشته باشید،اینگونه سخن گفتن با مشتری ،هم باعث تسهیل انتخاب او میشود و هم برای خرید لباس از فروشگاه شما به خاطر راهنمایی های سازنده تان استقبال میکند. شما نیز در فروش موفق تر خواهی بود.

راهنمایی خرید لباس پاییزی

  1. نمونهای از ست اسپرت پاییزه آقایون که میتوانید به خریداران مغازه تان پیشنهادکنید این است مثلا به خریدار بگوئید: یک شلوار جین مشکی طرحدار و با یک کاپشن شمعی مشکی و سویشرت جلو بسته ی کلاهدار طوسی رنگ انتخاب کند وآنها روبا کتونی اسپرت فانتزی ست کند ترکیب این سه رنگ در کنار هم یک پاییزه ی قشنگ میشه برای شما البته انتخاب رنگ و لباس فصلی سلیقه ای و مشتری  شما حتما لباسی که انتخاب میکندرا باید دوست داشته باشد تا لذت ببرد به مشتری بگویید : هر طور دوست دارید این پیشنهاد من بود وقتی از چیزی که انتخاب میکنید راضی باشیدلذت بیشتری میبرید و حال دلتان خوب است. اگر نظرات شما را دوست داشتند به کمک خود ادامه دهید همچنین میتوانید بگویید شلوار جین آبی خوش رنگی را با یک جفت کتونی سفید ساده ست کند و درکنار آن  یک پلیور بافت یقه گرد  با ترکیبی از مشکی – کرم یا طوسی – سفید بپوشد.مطمن هستم اینگونه راهنمایی دادن به مشتریانتان ،حس مثبت و رضایت بهتری در آنها ایجاد میکند و حتما سری بعد هم برای خرید سراغ فروشگاه شما می آیند.چون اطلاعات خوبی به عنوان فروشنده در اختیارشان میگذارید.

راهنمایی خرید لباس پاییزی

5.خب تا اینجای مقاله ی پاییزی سعی کردم مختصرو مفید بنویسم برای مخاطبهای عزیزسایت ،امیدوارم لذت برده باشید و با جدول رنگ های پاییزی و نمونه ست های لباس آشنا شده و به شناخت بهتری برسید.تا به عنوان فروشنده ی یک مغازه ی کوچک یاحتی یک فروشگاه خانم ها و آقایان عزیزی که قصد خرید از شما را دارند بهتر راهنمایی و آنها را جذب بازار فروشتان کنید. حالا با این اطلاعات جدید خیلی راحت تر و بهتر  میتوانید در بازار پاییزی پوشاک امسال، لباس های دلخواه با رنگبندی جالبی از زردو نارنجی پاییزی به مشتری پیشنهاد کرده بفروشید. چند نکته دیگر هم هست که در انتخاب لباس باید به آن توجه کنید و هنگام فروش به مشتری بگویید.مثلا اینکه یادتان باشد به خریدار مغازه تان بگوئید: آقای عزیز یا خانم محترم  من اگر شما را راهنمایی میکنم هدفم کمک به شما برای انتخاب راحت تر هستش در واقع یادتون باشه این  شما هستیدکه بایدلباسی که میخرید را دوست داشته باشید نه اینکه چون دوستتان آن را خریده یا چون این لباس حالا مد شده صرفا خرید کنید. یعنی در خرید یک لباس (زیبایی ،جنس ،رنگبندی جذاب،  مناسب فصل بودن ،کارایی داشتن آن لباس ودر نظر گرفتن موقعیت و مکانهایی که قرار است آنها را بپوشیم ،مد نظر داشته هنگام خرید، بررسی های لازم را انجام دهیم تا خریدی مفید و لذت بخش داشته باشیم). مطمن هستم اگر با این اطلاعات و راهنمایی های مفیدی که هنگام فروش به مشتری ارائه میکنید پیش بروید و به آنها حق انتخاب دهید حتما در فروش شانس بیشتری خواهی داشت ،مشتریان شما عاشق خرید از مغازه ی شما میشوند چرا که بخاطر اطلاعات مفید و به موقع آنها را در این امر حمایت کرده واز خریدشان  حس رضایت بهتری خواهند داشت. درپایان امیدوارم از این مقاله ی پاییزی لذت برده برایتان مفید واقع شود، در آینده نکات مهم دیگری برای شما فروشندگان پوشاک خواهیم داشت ما را دنبال کنید. (سایت اینترنتی بازار لباس) برای شما پاییزی دلپذیر وشاد آرزومند است .

®©■هرگونه کپی برداری ازاین مقاله با ذکر کامل نام نویسنده و سایت بازار لباس همراه با لینک دهی مستقیم مجاز خواهد بود ■

نویسنده : سیما نظامی کارشناس ارشد روانشناسی

 فروشگاه بازار لباس مرکز پخش لباس زنانه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *