مراقبت از لباس ها

چگونه از لباسهای خود مراقبت کنیم

لباس و پوشاک هم مانند هر چیز دیگری به مراقبت نیاز دارد.اگر از لباس های خود درست مراقبت نکنید خیلی زود خراب و غیر قابل استفاده می شوند و بلعکس با مراقبت کردن از لباس و شیوه درست نگهداری از آن میتوان طول زمان استفاده از آن را افزایش داد.

نحوه نگهداری و مراقبت از هر لباسی با لباس دیگر متفاوت است.به عنوان مثال نحوه شستشوی لباس های پشمی با لباس‌های نخی کاملا متفاوت است.

در این مقاله قصد داریم در مورد نکات مراقبتی از لباس مطالبی را بیان کنیم،اگر مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید، ما را تا پایان همراهی کنید.

جهت ارتباط با عمده فروشی لباس زنانه کلیک کنید.

 نحوه صحیح اتو کردن لباس

نحوه صحیح اتو کردن لباس

نحوه اتو کردن لباس به جنسیت و نوع پارچه لباس بستگی دارد.درجه اتو باید متناسب با نوع و جنس پارچه لباس تنظیم شود.

برای اتو کردن لباس های ظریف و نازک از درجه کم استفاده کنید و برعکس برای اتو کردن لباس های ضخیم تر می توانید درجه اتو را زیادتر کنید.

در بسیاری از موارد بعد از اتو کردن لباس متوجه می‌شویم که بعضی از نواحی لباس برق می زند و این ناشی از اتو کردن لباس با درجه زیاد است.

برای اتو کردن لباس ها با پارچه های نازک و حساس مثل لباس های ساتن بهتر است پارچه مورد نظر را با یک پارچه دیگر بپوشانید و بعد آن را اتو بزنید.

جهت اطلاع از شرایط فروش عمده لباس زنانه کلیک کنید.

چگونگی شستشو انواع لباس

در زمان های گذشته لباس ها با دست شسته می شدند.اما امروزه برای شستن لباسها از ماشین لباسشویی استفاده می‌شود.

شستشو با ماشین لباسشویی در مقایسه با شست و شوی لباس با دست ، برای شستن ملحفه ها و …مناسب است و معمولا آسیب بیشتری به لباس وارد میکند.پس بهتر است از روش سنتی استفاده کنید تا بافت و تارپودلباس کمتر آسیب ببیند پس ملایم بشورید همچنین از محکم چنگ زدن لباس هاخودداری کنید.

روش سنتی= ( آب ولرم و شوینده حاوی آنزیم های مناسب یا مایع شوینده ی معمولی ) هنگام آبکشی هم زیاد لباس ها را چنگ نزنید.

نحوه شستشو لباس

البته برخی از لباس ها،مانند لباس های ابریشمی و پشمی ، نباید با لباسشویی شسته شوند.معمولا این نوع لباسها با دست شسته می شوند.

قبل از شستن لباس بهتر است به برچسب حک شده روی لباس توجه کنید.

با خواندن برچسب مراقبتی لباس ، در مورد نحوه شست و شو ، خشک کردن و اتو کردن لباس اطلاعاتی را کسب کرده و متناسب با آن عمل می کنید.

لباسهایتان را که بیش از حد نشویید.شستشو بیش از حد لباس، آن را خیلی زود خراب می‌کند و رنگ لباس نیز با شستشوی زیاد ، آن شفافیت اولیه را نخواهد داشت.

با تعویض روزانه لباس ها می توانید،مانع از کثیف شدن بیش از حد آنها شوید و این گونه می‌توان تعداد دفعات شستشو لباس را کاهش داد.

آب گرم آسیب زیادی به لباس وارد می کند.به عنوان مثال شستن لباس های پشمی با آب داغ علاوه بر از بین بردن رنگ لباس ، باعث تغییر سایز و کش آمدن آن می شود.

®©■هرگونه کپی برداری ازاین مقاله با ذکر نام سایت_بازار لباس_ همراه با لینک دهی مستقیم مجاز خواهد بود ■

جهت کسب اطلاعات بیشتر در نحوه نگهداری و مراقبت از انواع لباس ما را سایر مقالات این سایت را دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *