برای تاسیس مغازه ی پوشاک زنانه از کجا شروع کنم و با چه تکنیک هایی در فروش موفق باشم

برای تاسیس مغازه ی پوشاک زنانه از کجا شروع کنم

سلام و درود به همراهان همیشگی سایت بازار لباس، همکاران ،مغازه داران، پوشاکی ها ،و فروشنده های عزیز پوشاک زنانه و دوستانی که در این عرصه فعالیت داشته مخاطب سایت ما هستند .طی دریافت ایمیل ها و پیام های تلگرامی که داشتم متوجه شدم خیلی از عزیزان همکار ، این سوال را از من داشتند که

چگونه یک مغازه ی پوشاک زنانه بزنم؟

اصلا اگر بخواهم بوتیک زنانه داشته باشم، از کجا شروع کنم؟

نمیدونم برای موفق شدن در بازار پوشاک به چه اطلاعاتی نیاز هست ؟

میشود مرا راهنمایی کنید ؟

اصلا به عنوان یک شغل آزاد فروش لباس زنانه یا بچه گانه خوب است؟

میشود بگویید برای راه اندازی فروشگاه پوشاک سود و زیان آن چگونه است و چطور محاسبه کنم؟

حداقل سرمایه ی لازم برای شروع، چقدر است‌؟

و این بار باتوجه به درخواست مشتریان و مخاطبین بازار پوشاک زنانه، موضوع حائز اهمیت و پر مخاطبی را انتخاب کرده ، در قالب مقاله، میخواهم با شما همراهان عزیز به بحث و گفتگو بپردازم.ابتدا کمی از نگاه روانشناسی موضوع را برایتان شرح میدهم.
امروزه، باتوجه به این نکته که رشد در کسب و کار پوشاک امری رقابتی شده اگر بدون آگاهی و دانش درست آغاز کنید یا فنداسیون و زیربنای محکمی نداشته فاقد دانش لازم بوده و مثل سابق به روش سنتی دنبال فروش باشید زیاد پیشرفتی نکرده آنچنان موفق نخواهی بود.بنا براین در این مقاله سعی میشود به طور خلاصه ،نکات طلایی و تستی مهم در کنکور بازار فروش برای شما عزیزان مطرح و بررسی شود .چرا که فروش خوب در پوشاک مانند کنکور محصلین امری رقابتی و دارای نکاتی مهم است که در این عصر باید بلد باشید‌.به ذهنم رسیده برایتان از نیازهای اساسی انسان از منظر روانشناسی بگویم و اینجا بود که هرم مزلو در ذهنم جرقه زد که اتفاقا پوشاک یکی از آیتم های سطح یک آن یعنی نیاز زیستی محسوب میشودجالب است بدانید که در علم روانشناسی یکی از دانشمندان عزیز به نام مزلو در سال ۱۹۴۳ هرمی طراحی کرده و نظریه ای ارائه کرد.

اینکه : آدمی دارای پنج سطح نیاز است .
۱.نیاز زیستی (فیزیولوژیک ،خوراک، پوشاک ،مسکن،سلامتی و…)
۲.نیاز امنیتی
۳.نیاز اجتماعی
۴.نیاز احترام
۵.نیاز به خودشکوفایی و رشد.
شاید بگویید دانستن این نظریه چه سودی دارد؟
جالب است اگر شما هم از دید روانشناسی به این موضوع بنگرید و بدانید که کسب و کار و بازاریابی را میشود با این هرم بررسی کرد یا حتی مشاغلی را که این هرم میتواند بسط دهد و این نیز جالب است که رد پای روانشناسی ، با نظریه مزلو، در بخش پوشاک و فروش آن هم دیده میشود.
بدانید که همیشه انسان به دنبال رفع نیاز های خود در تلاش است ،اما تا زمانی که نیازهای اولیه ی او رفع نشده توان رشد و رفتن به مرحله یا سطح بعدی هرم را ندارد و کسی که پله به پله نیازهای فوق را برای خود تامین و رفع کند، رشد کرده و به خودشکوفایی مدنظر مزلو و موفقیت در کارو زندگی خود میرسد.
بگذارید برایتان با مثالی ساده ، بیان کنم مثلا ،تا زمانی که خوراک و پوشاک شما تامین نباشد یا سقفی برای آرامش و امنیت نداشته باشید به درس خواندن یا هدف گذاری در زندگی فکر نمی کنید چون اولین ها که اساسی ترین ها هستند هنوز رفع نشده و از نظر مزلو چرخه ی رشد شما کامل نمیشود. و اما روی سخن ما در این مقاله سطح یک یعنی : نیاز های زیستی است،که خوراک پوشاک هم، در این سطح قرار دارند و انسان به دنبال رفع نیاز اولیه میباشد. واگر ما به نیاز پاسخ دهیم درواقع یعنی میتوانیم آن را به کسب و کار تبدیل کنیم .

برای تاسیس مغازه ی پوشاک زنانه از کجا شروع کنم و با چه تکنیک هایی در فروش موفق باشم
طبق این هرم انسان به دنبال رفع نیاز خوداست.

در نتیجه مردم ===> نیاز دارند ===>تقاضا میکنند ===> عرضه ی ما(تولید یا فروش پوشاک در بازار است) که باعث===>( رشد کسب و کار و درآمد زایی) میشود.یعنی ما باید به نیاز، پاسخ دهیم.
پاسخ به نیاز ها تولید کسب و کار میکند البته امروزه کسب و کارهای متنوع و جدیدی با توجه به این نکته ی مزلو شکل گرفته و پیشرفت های بیشتری نسبت به گذشته در امر کاسبی و فروش و اشتغال زایی داشتیم، ولی خب فعلا در این بحث ، هدف ما بررسی ( پوشاک زنانه ) است . بنابراین نکات مذکور در بالا، نشان میدهد که در بین مشاغل آزاد ،فروشگاه مواد غذایی و پوشاک پر رونق ترین ها هستند چرا که از نظر من به عنوان کسی که در این رشته مطالعاتی داشتم چنین برداشت کردم که بیس و پایه ی این مشاغل روی نیاز زیستی بناست، و حق با جناب مزلو بوده، تا جایی که پوشاک زنانه از نظر رتبه ، بعد از مواد غذایی قرار داشته ،مقام دوم را به خود اختصاص داده است. و جز شغل های پردرآمده آزاد، شناخته میشوند. حالا که از نگاه علمی برای شما بیان کردم و اهمیت پوشاک به عنوان یکی از آیتم های نیاز زیستی مشخص شد،و آن را درست تر متوجه شدید وبه اهمیت آن پی بردید با ما همراه باشید تا ببینیم برای شروع و تاسیس یک فروشگاه یا حتی مغازه ی پوشاک زنانه از کجا بایدشروع کنیم؟ و چه نکاتی را یاد بگیریم‌ تا به نیاز بازار پاسخ داده و عَرضه ی بهتری داشته باشیم
برای راه اندازی فروشگاه یا یک مغازه ی پوشاک باید نکات زیر را بررسی کنید
۱.قرار است در مغازه یا فروشگاه خود چه محصولی را بفروشید؟
۲.برخی کاسب های با تجربه در زمینه ی پوشاک ،معتقد هستند اگر در مغازه ی خود انواع مختلفی از لباس ها را داشته باشید برای فروش، خوب نیست چون این امر به ذهن خریدار حسی از بی نظمی و پراکندگی میدهد چون ،در خرید مردم به دنبال انسجام در انتخاب هستند
مثلا اگر فقط لباس زنانه یا فقط بچه گانه بفروشید یا فقط کیف و کفش یا فقط رو سری یا فقط لباس مجلسی، بهتر است و موفق تر هستید.
مگر در فروشگاههای زنجیره ای بزرگ که چندین رگال یا بخش را به لباس ها اختصاص داده و انواع مختلفی می فروشند،که اینجا متناسب فضا ،این مدل فروش طراحی شده، ولی برای یک بوتیک یا مغازه ،دیسیپلین( نظم ) در فروش یک محصول ( صرفازنانه ) بهترخواهد بود.
۳.لباسی که قرار است در مغازه بفروشید ویژگی هایی دارد مثل انواع ،جنسیت، سبک ،شامل : زنانه، بچه گانه، اسپرت یا شومیز ،رسمی ،مجلسی ، و…..باید بدانید چه قرار است ارائه کنید و تصمیم گیری کنید که در کدام فیلد بروید. زنانه؟ یا بچه گانه ؟ یا مجلسی ؟این ب موارد زیادی بستگی دارد
توانایی شما
تجربه ی شما
اطلاعاتی که طی تحقیق از کاسبهای دیگر یا کتب و مقالات شغلی کسب کردید
مشاوره و گفتگوی مستقیم با همکاران خود
به مهارت های ارتباطی شما
که باید بلد باشید یک فروشنده ی خوش بیان و خوش برخورد و صبور با لبخند ویژگی محصولات و اجناس را ب مشتری معرفی میکند و به خود در فروش بهتر و به مشتری در خرید مناسبتر کمک میکند.یک آدم خجالتی یا ضعیف در برقراری گفتگوی سالم و درست با مشتری موفق نخواهد بود.

۴.همچنین،توان مالی شما برای شروع اولیه
۵.بررسی تخصصی فروش در هر بخش
و علاقه ی شما و باز هم تجربه، چرا که داشتن پیش زمینه و تجربه ی کاری مهم است .
اگر تجربه در این بخش ندارید نمیگویم موفق نخواهی شد ، فقط کارتان کمی سخت تر میشود و باید صبر و حوصله داشته تا در طول زمان به پیشرفت برسید .باید کتب مربوط به پوشاک یا فروشنده ی خوب بودن را مطالعه کنید باید به طور واقعی با کسانی که در این کار هستند گفتگو کنید تا نکات ریز فروشندگی دستتان بیایید .
۶.باید ،هوش و زکاوت خودتان را نیز به کار گرفته و از ریش سفیدان بازار نکته برداری کنید و در حافظه سپرده یا یک دفترچه ی یاداشت همراه خود داشته تجربیات دوستان فروشنده ی خود را بنویسید .
یا بهتر است برای مدتی جایی که شناخته شده یا امن است،و میشناسید شاگرد یک بوتیک یا مغازه دار باشید ،حتی با حقوق کم ،و هدفتان فقط شناخت و کسب تجربه در این شغل باشد به مرور زمان که دانش شما بیشتر شد و به تجربه و‌مهارت اولیه رسیدید ،مغازه ی خود را تاسیس کرده و مستقلا فعالیت خود را آغاز کنید
این بخش از سخنم با آقایان جوانی است که تصمیم دارند در بخش پوشاک وارد شده به دنبال شغل آزاد هستند اگر از ۱۸ سالگی شاگردی را آغاز کنید و تعطیلات تابستانه را به کسب مهارت در این امر بگذرانید بدک نیست. مثلا: در ۳۰ سالگی یکی از پوشاکی های زنانه ی موفق ، در شهر خودخواهی شد شاید هم زودتر، این بستگی به زرنگی و تلاش و کسب اطلاعات شما در این زمینه دارد. اگر ابتدای راه انتخاب شغل هستید ،باید از یک جایی شروع کنید، شاگردی در کنار مطالعه و جمع آوری اطلاعات به عنوان گام اولیه در این مسیر ،برای شما خیلی مفید خواهد بود.طبق آخرین تحقیقات کامل در قسمت پوشاک از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ بیشتر مغازه داران به اتفاق این عقیده را دارند که در صنعت پوشاک ،فروش لباس زنانه در جایگاه نخست قرار دارد.
و رتبه ی دوم مربوط به پوشاک بچه گانه و سومی مردانه است .چون طی گفتگویی که با مغازه داران داشتیم بر این نظر بودند که ، در بین گروه خریداران ، زنان بیشترین خرید را انجام میدهند و سبد خرید فروش زنانه بیشتر از بچه گانه و مردانه است .هرچند فروش لباس بچه گانه هم اگر تجربه و رشد خوبی به عنوان فروشنده ،در آن کرده باشید، فیلد خوبی است.

حالا می رسیم به نکات اصلی و طلایی که در ابتدای مقاله گفتم بیان میکنیم
میخواهیم بدانیم اصلا،چه چیزی باعث شده که در صنعت پوشاک زنانه ، برخی مغازه داران پیشرفت کرده و به درآمد بسیار بالا در سطح میلیون و حتی میلیارد ) رسیدندو رشد خوبی در این شغل داشتند؟؟؟
۱.اگر تازه شروع کردید ، بهتر است اول از مقدار کم اجناس جهت فروش استفاده کرده و بعدا که پیشرفت کردید حجم اجناس مغازه را افزایش داده ، لباس های دیگری هم اضافه کنید از کم به زیاد پیش بروید، از مدل های مختلف تعداد زیاد نخرید بهتر است نیم جین از هر مدل انتخاب کنیدکه بتوانید به سلیقه مشتریان مغازه و قروش مدل هاپی ببرید .برای پیشرفت عجله نکنید. و باید خوب دقت کنیدمشتریان به سمت چه مدل هایی جدب میشوند چه مدل هایی میخرند و چه مدل هایی مشتری به سمتش نمیرود
ابتدا باید دقت کنید اگر تعدادی مشتری سمت لباسی رفتند پس طرح و مدل مورد پسند است .اگر به لباس دست زدند و جنسش را بررسی کردند و رد شدند جنس آن لباس احتمالا از نظر مشتری ضعیف است. باید در خرید بعدی به این نکات توجه کنید که این طرح و مدل مورد توجه مشتری بوده ولی جنس دیگری با این طرح بیاورید ولی اگر جنس لباس را بررسی کرده و قیمت پرسیدند اما خرید نکردند نتیجه میگیریم که طرح و مدل و جنس لباس مناسب است ، اما قیمتش مناسب نیست. در این مورد اگر امکان هست قیمت را پایینتر بزنید و حاشیه سود را پایین بیاورید .حتی در مواقعی به قیمت خرید و یا مبلغی کمتر از خرید بزنید
این شاید به نطر ضرر باشد ولی توجه کنید شما جنسی که مورد پسند اکثر مشتریان نیست. به فروش رساندید و (اصطلاحا رد کردید رفته ) و هم با پول آن میتونید لباس دیگری تهیه کنیدکه مورد استقبال مشتریان شماست و با فروش و سود آن ضرر را جبران کنید. به هیچ عنوان محصولی را دپو نکنید(انبار نکنید) و نگه ندارید حتی شده با کمی ضرر بفروشید و نو به نو مدل های جدید و به روز بیارید و روی انها سود کنید
۲.باید متناسب مکان و منطقه ای که هستید لباس هایی بیاورید که هم کیفیت هم طرح هم قیمت متناسب آن منطقه از شهر شما را دارد برخی مغازه داران باتجربه میگویند : مثلا سبک های کوتاه یا خیلی فانتزی اینطرف شهرمان، بیشتر فروش دارد،یا مردم در خیابان و محله ی ما سبک بلند و تونیک می پسندند.
یا مثلا در نقطه ای دیگر مردم به دنبال سبک های شاین( براق) یا شلوغ هستند باید موقعیت جغرافیایی مغازه را بشناسید و سلیقه ی مردم آن منطقه یا حتی سایز ،مثلا لباس های شومیز عروسکی فیری سایز مناسب شهر های غرب کشور یا جنوب غربی نیست چون مردم خصوصا خانم های محترم آن منطقه جسه ی درشت تری دارند ،پس شما باید هنگام خرید اجناس برای مغازه این نکته را مد نظر داشته باشید.
یا مثلا مردم برخی مناطق طرح های گلدار و شاد می پسندند، مانند یک سری تونیک های بلند و گلدار که کمربندی در قسمت کمرش بسته میشد ،مورد اقبال مردم برخی نواحی بود و فروش خوبی داشتیم .
طرح های فانتزی و مانکنی هم در بخش مناطق مرکزی و اطرافش ،و طرح های حریرو خنک و نخی و آزادو خوش طرح و نقش در سمت جنوبی کشور فروش خوبی دارد چون آنجا هوای گرمی دارد.
طرح های بافت گپ و بلند یا شنلی یا بافت یقه هفتی ، پاییزه و زمستانه در شهرهای بزرگ در این فصول ،بیشتر فروش میرودخصوصا در سیتی سنتر، اغلب مردم به دنبال مدل های فانتزی و رنگبندی شاد و فصلی هستند
بستگی دارد کجا؟ و چه شهری؟ مشغول هستید باید سلیقه ی مردم منطقه را خوب شناخته متناسب آن جنس آورده بفروشید. مثلا مردم شهرهای اطراف استان اصفهان مثل ابیانه ،کاشان ،نطنز، یه سری سلایق دارند
و مردم اهواز، آبادان ،بوشهر، کرمان ،کرمانشاه،باتوجه به جغرافیا، پسند دیگری …
برخی استانها گرمسیر و برخی استانها سرد سیر هستند پس باید این نکات را مدنظر داشته بدانید در کشور ما مردمِ شمال،جنوب و شرق و غربش، سلایق و هم روحیه ی متفاوت تری در انتخاب طرح و نقش لباس دارند، واینکه جسه های متفاوت، مثلا زنان شمال غرب کشور درشت تر هستند پس بهتر است لباس های قواره دار بزرگ و راحت انتخاب کنید . برخی مناطق زنان درشت تر و برخی استانها زنان ریز نقش تر هستند پس باید حواستان به سایز بندی که هنگام خرید پوشاک زنانه بصورت عمده، برای مغازه تان انجام میدهید باشد.که مجبور به مرجوع و تغییر مدل نباشید .یا مثلا مناطق مرکزی کشور ،طرح های آزاد ترو جلو باز یا ،فانتزی یا گپ و جذب و اندامی می پسندند.نکات بالا فقط مثال بود ،اصل مطلب این است که هنگام خرید پوشاک عمده، حتما، فرهنگ ،مردم‌منطقه ،موقعیت جغرافیایی مغازه، سلیقه و جسه و سبک زنان و مشتریان که تمایل به چه سبک و سایز و مدلی دارند مهم است که بهتر است مد نظر داشته، اینگونه در فروش موفق تر باشید.
۳.بسته بندی محصول شما
یکی دیگر از موارد مهم در فروش ،شکل و شمایل محصول شما ست که باید به آن توجه کنید ، قرار است چگونه محصولات رو در اختیار مشتری قرار دهید و توجه او را جلب کنید.بسته بندی شیک و زیبا مهم است چون باعث جذب مشتری میشود دقت کرده باشید در فروشگاه های موفق لباس فروشی یا بوتیک های لوکس موفق، وقتی خریدتان تمام شد آن را در بسته بندی زیبا به شما تحویل میدهند .اگر برای برخی اجناس و لباس های شما مقدور است آن را در بسته بندی های طلق گون براق و پلاستیکی، در قفسه ها بچینید، اینجوری نمای زیبا تری هم به مغازه ی شما داده می‌شود.
اگر امکان این کار نیست ،حداقل رگال های منظم و قفسه ها ی شکیل و مرتب با چیدمان چشم نواز داشته باشید، یا پاکتهای فانتزی قشنگی ،تهیه کنید و هنگام فروش ،محصولات خریداری شده ی مشتری را در آن قرار داده به او درپای صندق تحویل دهید.این نکته ی اساسی و مهمی است که اگر به آن توجه کنید تاثیر مثبتی در فروش مغازه های شما دارد، زیرا خانم ها به نحوه ی برخورد و بسته بندی خرید خیلی توجه دارند.
لازم نیست ،خیلی هم هزینه کنید ،همین که پاکت یا نایلن شما ظاهری مناسب و زیبا داشته باشد یا جملاتی مثبت و رنگی روی آن حک یا چاپ شده باشد، خوب است.
چیزی مثل،از خرید شما متشکریم، مبارک باشه دوست عزیز یا:thanks for your shopping
یا اگر توان هزینه کردن دارید ،پاکت های دستی زیبا با نام فروشگاه خود سفارش دهید.
بدانید که، از منظر علمی اگر شما بخش تحویل کالا به مشتری را در بسته بندی زیبا انجام دهید،درواقع به بحث زیبا شناختی، که در انسان وجود دارد توجه کرده اید و این باعث ترقی شما خواهد بود
۴.داشتن عکس ژرنال از لباسهای مغازه تان.
سعی کنید از اجناس و‌لباس هایی که برای مغازه یا فروشگاه کوچکتان می آورید حتما عکس ژرنالی داشته باشید تا هنگام خرید چند مدل از آن را ب مشتری نشان‌دهید اینگونه آن ها بهتر و سریع تر انتخاب میکنند و برای خرید لباس، راغب تر میشوند.میتوانید از کسانی که لباس تهیه میکنید درخواست عکس ژرنال از لباسهای خود داشته باشید. ما در کانال تلگرام بازار لباس، از اجناسی که بصورت عمده می فروشیم، ژرنال های زیبایی داریم .اگر از ما محصولات و لباس های زنانه و بچه گانه و لباس مجلسی یا لباس شب و…خرید میکنید پیشنهاد میکنم حتما ،عضو کانال تلگرام ما در پایین صفحه اصلی سایت بشوید. و هنگام خرید تصاویر هر محصولی که می خواستید را ببینید و برای مغازه تان بخرید. باید با سبک روز جامعه نیز پیش بروید و ‌کانال تلگرام و پیج اینستگرام برای فروشگاه خود بسازید و مشتریان را برای عضویت و مشاهده لباس های مغازه تشویق کنید برای این کار حتما از محصولات ژورنال تهیه کنید و یا از تولیدی و عمده فروشی که محصولات خود را تهیه کردید بخواهید برای شما ژورنال ارسال کنند. محصولات ما دارای ژرنالهای خوبی است ،کسانی که مایل به خرید پوشاک زنانه بصورت عمده، از سایت یا کانال تلگرام ما هستند حتما با شماره تلفن همراه در بالای سایت بازار لباس، تماس گرفته و یا در تلگرام به ادمین ها ی ما پیام دهید.

Bazarlebascom آدرس تلگرام پوشاک زنانه

Bazarlebascombaby آدرس تلگرام پوشاک بچه گانه

.همچنین یک دستگاه بخار مخصوص لباس در مغازه داشته باشید و گه‌گاهی به وسیله ی آن جلوه و فرم منظم و خاص تری به لباسها ی موجوده داخل رگال های دیدرس مردم ،بدهید. بخاری که به لباس میزنید،بهتر است، ملایم باشد که آسیبی به لباس ها وارد نشود. علاوه بر این بخار باعث میشود لباس آهار بهتری داشته خوش دوخت و شیک تر به نظر برسد واگر در اثر بازدید زیاد لک شده باشند تاثیر زیادی در فروش شما خواهد داشت،تمیز شوند.از دیگر نکات مهم این است که شما باید حد اقل هفته ای یک بار لباس ها را در جلو مغازه یا ویترین جا به جا کنیدو چیدمان را تغییر دهید لباس های مانکن های ویترین و مغازه را عوض کنید جای مانکن هارا تغییر داده از داخل رگال ها رنگ هارا جا به جا کنید و رنگ دیگری را ،رو بزارید این کار باعث میشود مشتریانی که دوباره وارد مغازه شما میشوند تغییر را احساس کنند و مدل هایی را هم میبینند که قبلا به چشمشون نخورده و یا در ذهنشان این احساس پیش میاید که مدل های جدید برای مغازه آوردید

۵.بررسی و تخمین سود شما:یکی از متدهای بازار طبق نظر برخی فروشنده های با تجربه این است :
(سود کمتر _ فروش بیشتر)یعنی اگر میخواهید فروشتان بالا باشد سعی کنید خیلی سود روی قیمت اجناستان نکشید مثلا اگر لباسی ۴۰ هزارتومان است شما آن را ۴۵ یا نهایتا ۵۰ هزارتومان بفروشید،یعنی بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد قیمت اجناس ،که پیشنهاد همان ۵۰ درصد یعنی فروش ۴۵ هزارتومانی لباس است . سعی داشته باشید که بین کیفیت لباسها و قیمت آنها تعادل برقرار باشد تا مشتریان ثابت خود را داشته باشید. این فقط یک مثال بود که استراتژی این جمله ( سود کمتر _ فروش بیشتر ) را برایتان روشن کنیم‌.
۶.وقتی قرار است برای مغازه یا فروشگاه خود لیست گرفته پوشاک زنانه بیاورید،حتما به فرهنگ و سلایق مردم آن خطه یا منطقه توجه کنید. برخی لباس ها در برخی نقاط مشتری بیشتر و در برخی نقاط دیگر مشتری کمتری دارد این را قبلا در کمی بالاتر، به تفضیل شرح دادم که گفتم :سلیقه و جسه ی زنان یا فرهنگِ پوشش ،در نقاط مختلف کشور و شهرها متفاوت است.
همچنین قدرت خرید مردم منطقه ای که در آن هستید مهم است شما باید اجناس وپوشاکی را وارد یا خریداری کنید که مردم منطقه می پسندند و توان هزینه کردن برای آن را دارند.مثلا پالتو پوست ۸۰۰ هزار تومانی مناسب قسمتهای مرکزی یا متوسط شهر نیست ولی همین پالتو در سیتی سنتر،در نقطه ای از شهر که قدرت خرید مردم بالاتر است و فقط دقدقه ی مد و فشن دارند ،پرفروش است.همچنین سعی کنید هنگام خرید ،متناسب هر فصل برای مغازه جنس تهیه کنید. و رگال های خود را نام گذاری کنید.مثلا (رگال بافت پاییزه)رگال شالهای پاییزه)،(رگال مانتو های پاییزه، )یا (بزنید لباس های زمستانه رسید)، چون این نام گذاری زیبایی بهتری به مغازه میدهد و حس خوبی از فصلی که در آن هستید را به مغازه ی شما منتقل میکند.سعی کنید روحیه ی هر فصلی که می آید ،در مغازه تان باشد و حال و هوای پاییز یا زمستانه و….حتی گوشه ای از مغازه پستری متناسب فصل بزنید و جملاتی از فصل مورد نظر را روی آن با خطی زیبا یا چاپی بنویسید .یا مثلا:سعی کنید ویترین مغازه را با برگهای پاییزی و کُنده ی درخت یا میوه های کوچک قهوه ای کاج ها، تزیین کنید،حس مثبت این کار در روحیه ی خریداران شما اثر گذار خواهد بود.
رگال حراج _ off
بهتر است برای فروشگاه محصولاتی بصورت حراج داشته باشید و در زمان هایی از سال حراج بزنید.که دو شکل دارد یکی این که شما مدل هایی دارید که فروش نداشته off یا حراج میزنید و یا از چند مدل لباس تعداد زیادی هنوز داریدکه قبلا از آن فروخته و سود کرده اید حالا بهتر است تعداد باقیمانده را حراج کنید.مورد دیگه عوض شدن فصل است ،ایران ما چهار فصله و هر فصل جنس و مدل لباسها متناسب همان فصل به تولیدو فروش میرسد.در اخر هر فصل شما باید لباس های باقیمانده را به قیمت پایین و با حاشیه سود کم یا حتی به قیمت خرید ،حراج کنید .چون با اتمام فصل ، دیگر این لباس ها فروش نمیروند و مجبور هستید که انبارشان کنید و لباسهای جدید مناسب فصل برای مغازه بیاورید که ثرمایه ی زیاد ی برده هزینه بر خواهد بود و این به سود شما نیست.با توجه به این نکته که : مدل لباس هایی که انبار کردید سال بعد نیز مشتری ندارند، چون قدیمی شده و اجناس جدید به بازار می آیند ، پس بهترین کار حراج اخر فصل است بعد از آن بایدزودتر لباس های مناسب فصل جدید را تهیه کنیدکه از رقبا در بازار پوشاک جلو بی افتید.
مورد دیگر برای حراج این است که میتوانید اجناسی را برای حراج تهیه کنید و در بین عمده فروش ها و تولیدی ها پرس و جو کنیدولی نه اینکه محصول ضعیف و بی کیفیت و ارزان بخرید بلکه لباس های باکیفیت و خوب پیدا کنید که تولیدی یا عمده فروش مورد نظر شما، به دلیل تیراژ زیادی که دارد زیر قیمت بفروشد.یا تعداد زیادی فروخته و سود کرده حالا تعداد باقیمانده را زیر قیمت یکجا میفروشداین فرصت خوبی است که شما لباس خوب و باکیفیت را زیر قیمت بخرید و با قیمت پایینی در رگال حراج بزنید. این کار برای جذب مشتری و معرفی فروشگاه شما به وسیله ی مشتریان دیگرکمک زیادی میکند.همچنین در زمان هایی از سال شما میتوانید کل اجناس یا برخی از آنهارا حراج بزنید.نکته ی مهم : شما برای بخش حراج باید حتما از اتحادیه ی مربوطه برگه مجوز حراج را بگیرید برای نصب تابلوی کلمه ی حراج، نیاز به مجوز دارید که سخت نیست باید به اتحادیه مراجعه کنیدو این مجوز را بگیریدبعد حراج بزنید.

۷.نظافت مغازه خیلی مهم است، اینکه وردی مغازه ی شما تمیز باشد، سنگ فرش مغازه هر روز طی کشی شود و از لامپ و نورپردازی ویا آینه های مناسب ،اتاق پرو تمیز و بدون بو، برخوردار باشید.قبل از سلام و برقراری ارتباط با شما ،اولین چیز که به مشتری سیگنال میدهد و جلب نظر میکند فضا وروشنایی، بوی خوش و…در مغازه است .نور پردازی امری مهم است خصوصا در شب و قسمت پشت ویترین،تمام سلیقه و ذوق هنری خود را به کار گرفته از اینترنت یا سایتهای طراحی ایده پیدا کنید. سعی کنید از اسپری خوش بو کننده در اتاق های پرو و مغازه یا فروشگاه کوچک خود حتما استفاده کنید. حتما در گوشه ی مغازه تان سطل زباله ی مناسب و مرتبی داشته باشید.این‌ نکات در روحیه ی مشتری و خود شما به عنوان فروشنده بی تاثیر نیست.نکته ی مهم : همچنین حتما به ظاهر و شیک پوشی خود اهمیت دهید یک فروشنده ی مرتب و خوش لباس حتما موفق تر خواهد بود.اگر فروشندگانی به عنوان دستیار دارید، برای آنها پوشش یا مانتو و مقنعه ی مناسب محیط کار طراحی و سفارش دهید تا همگی تم یک دست و زیبایی داشته باشند.برخورد مناسب داشتن با مشتری و خوش رویی را به شاگردان خود آموزش دهید این امر در فروش بهتر شما موثر است .
۸. طی تحقیقات ما ،فروشندگان با تجربه توصیه میکنند برای اینکه از کیفیت ، و قیمت مناسب لباس ها مطمن باشید از تولیدی های خوب و با کیفیت اجناس مغازه ی خود را تهیه کنید.حواستان باشد برخی تولیدی ها با قیمت خیلی پایین لباس تولید میکنند ولی نکته این است که ممکن است پارچه ی به کار رفته در این لباس ها، کیفیت لازم را نداشته از خرید پشیمان شوید .پس در انتخاب تولیدی ها دقت کنید . برای این کار اگر دوست داشتید میتوانید به سایت بازار لباس و کانال تلگرام ما در پایین صفحه اصلی سایت،مراجعه کنید در خدمت شما مغازه داران و پوشاک فروشی های زنانه و همکاران عزیز هستیم میتوانید عضو کانال شده انواع مختلف البسه و مدل را ببینید و جهت خرید بصورت عمده، با ما در تماس باشید.فروش ما هم بصورت سفارش اینترنتی هم بصورت حضوری می باشد.سایت بازار لباس از نظر کیفیت، زیبایی و قیمت مناسب دارای امتیازخوبی است.اگر مایل بودید از ما خرید کنید درخدمتیم، انتخاب با شما.
۹.استراتژی فروش
۱.سود کمتر _ فروش بیشتر که قبلا شرح دادیم
۲.ماندن اجناس در انبار
یکی از زیان هایی که در صنعت پوشاک مغازه دار را با مشکل روبه رو می کند و ضرر محسوب میشود ماندن البسه در رگال یا انبار مغازه است .بنابر این اگر شما بتوانید فروش خود را افزایش دهید ،موفق خواهی شدسود بیشتری هم کرده همپای بازار پیش بروید و جنس جدید هم بیاورید
پس باید تخفیف های خوبی را برای رگال های خود در نظر بگیرید و( تکنیک سود کمتر _ فروش بیشتر ) را استفاده کنید اینجوری شاید تصور کنید سود کمتر میشود ،اما چون حجم فروش شما نا خواسته افزایش پیدا میکند هم در طول زمان سود خواهی کرد و هم از ماندن و انبار شدن مدلها و اجتاستان جلوگیری میکنید .
۱۰. فروش ماندگار و دائمی میخواهم.
چکار کنم که همیشه فروش داشته باشیم؟؟؟این سوالی است که به ذهن شما میرسد و اغلب پی آن هستید برای این کار شما باید به دو آیتم توجه کنید.
۱.کیفیت لباس
حتما برای شما پیش آمده که از یک فروشگاه لباسی خرید کردید بعد از مدتی آن لباس خراب شد و مجبور شدید دوباره خرید کنید و این امر باعث شد برای خرید بعدی ،دیگر سراغ آن فروشگاه نروید.
پس حواستان باشد اجناس باکیفیت را از تولیدی های مرغوب و شناخته شده تهیه کنید چرا که ضامن مراجعه ی مجدد خریدار به شماست، اینجوری مشتری ثابت پیدا میکنید
۲.قیمت مناسب آن
تعادل بین کیفیت و قیمت را حفظ کنید و طبق نکته ی طلایی ما که در بالا گفتیم سعی کنید نهایت ۵ الی ۱۰ تومان بیشتر بفروشید .
مثلا اگر لباسی ۳۰ هزارتومان بود شما ۳۵ یا نهایت ۴۰ بفروشید که پیشنهاد ما همان ۳۵ خواهد بود ( سود کمتر _ فروش بیشتر )گران فروشی شاید در نگاه اول سود بیشتری داشته باشد اما باعث آسیب به رشد فروش شما در طول زمان ، و انبار شدن اجناس مغازه خواهد شد.
۱۱.راهنمای خرید محصولات بصورت عمده
هنگام خرید عمده ی لباس به عنوان مغازه دار چه نکاتی را باید بدانم تا خرید خوبی برای فروشگاه خود داشته باشم؟
۱.اولین نکته پیدا کردن تولیدی خوب و با کیفیت است
۲.پیدا کردن کانالی که مستقیم و بصورت اینترنتی یا حضوری محصولات زنانه بفروشد
کسانی که در شهرستانهای کوچک یا استان های دیگر هستند میتوانند از طریق اینترنت و سایت خرید کنند.
کانال تلگرام ما و سایت خوب بازار لباس یک منبع خوب و در دسترس و معتبر میباشد میتوانید ما را به عنوان منبع تامین کننده ی خود ،انتخاب کنید.
3. از کیفیت پوشاک و جنس لباس ها مطمن باشید و سعی کنید لباسهایی که خریداری میکنید ژرنال های مناسب داشته باشند.ما نیز در کانال خود به این بخش توجه کرده و ژرنال از هر محصول داریم .
۴.درطول ماه اگر با کاهش اقلام مختلفی از لباس ها مواجه میشوید حتما در داخل یک دفتر لیست کرده یاداشت کنید که در هنگام خرید پوشاک بدانید چه چیز هایی لازم دارید
۵.حتما بعد از اتمام خرید لیست اقلام موجود در فاکتور خود را با اجناس چک کنید که چیزی از قلم نیافتاده باشد
۶.در خریدهای اینترنتی، هم از ادمین کانال مورد نظر خود درخواست کنید تمام اجناس موجود در پیش فاکتور شما را برایتان دقیق ارسال کند .در این گونه خرید ،حتما با ادمین هماهنگ کنید و از او بخواهید فاکتور سفارشات شما را برایتان از طریق تلگرام ارسال کند و بعد او درخواست میکند که بعد از پرداخت فیش واریزی، عکس آن را برایش بفرستید.حتما آدرس دقیق ،کد پستی و تلفن تماس خود را جهت دریافت اجناس بصورت پست در اختیارش بگذارید.امروزه به علت پیشرفت تکنولوژی فروش عمده بصورت اینترنتی بیشتر رونق یافته و باب شده است، اگر از سایت ها یا کانال های شناخته شده خرید پوشاک زنانه بصورت عمده داشته باشید مشکلی نخواهد داشت. سایت معتبر بازار لباس و کانال تلگرام ما، درخدمت شما مغازه داران است. این فروشگاه، اولین سایت اینترنتی عمد فروشی پوشاک زنانه است.
۷.سعی کنید به دنبال سایت یا کانال تلگرام یا تولیدی باشید که اجناس برند و پرفروش را با قیمت خوب بصورت عمده عرضه میکنند مثلا: انواع تونیک بلند/ تیشرت های میسن تین طرح چاپی یا سنگ شور یا مثلا بافتهای گپ اصلی و بلند/ لمه نگینی یا بافت لمه شاین برای مجلسی / یا شلوارهای تیپ کش مشکی یا کتان جنس مرغوب اینها کیفیت خوبی دارند که در سایت و کانال در حال حاضر موجود است .
اگر به دنبال جنس مرغوب با ژرنال متناسب باشید فروش خود را افزایش میدهید،چون کیفیت ضامن فروش بیشتر است و احتمال مراجعه ی مشتری در خرید بعدی به فروشگاه شما بالای ۵۰ درصد است.
۸.توجه به فصل بازار
سعی کنید متناسب فصل خرید کنید.سعی کنید متناسب سلیقه ی مردم منطقه ی خود خرید کنید در تلاش باشید از رنگبندی متنوع در اجناس خود استفاده کنید
۹.رابطه ای دوستان و توام با احترام را بین خود و عمده فروش ایجاد کنید داشتن پل ارتباطی خوب برای شما با دوستان و همکاران سازنده و مفید است. پشت همکاران خود نزد هم صنفی ها یا تولیدی ها بدگویی نکنید این کار به اعتبار شما در بازار لطمه میزند.فقط خرید خود را درست و بادقت انجام دهید یادتان باشد هدف شما فقط باید رشد خودتان باشد با تخریب دیگران رشدی نخواهی داشت.
۱۰.اگر در شهر کوچکی ساکن هستید در شهر خود یا شهرهای بزرگتر مثل پایتخت یا اصفهان _ شیراز _ تبریز_ به دنبال منبع خوبی باشید.از طریق پرس جو و سرچ از منابع معتبر بازار، این تولیدی ها پیدا میشوند
سایت معتبر، بازار لباس یک فروشگاه اینترنتی بزرگ است که بصورت عمده و اینترنتی فروش پوشاک زنانه را برای سراسر کشور انجام میدهد.سعی کنید در شهر خود زنجیره ی ارتباطی مفید و سازنده ای با صنف پوشاک، همکاران ،دوستان ،و فروشگاههای مربوط به شغلتان که در محدوده ی شما هستند برقرار کنید. داشتن دوستان هم صنف و همکار برای شما سازنده است چرا که به واسطه ی آنها از موج و تغییرات بازار آگاه میشوید .اخبار واقعی میزان فروش در بازار را کسب خواهی کرد و برای شما وجه ی اجتماعی خوبی به عنوان یک ( بازاری ) خواهد داشت. چه بسا این زنجیره ی سالم ارتباطی شما را به منبع بزرگ تری از فروش و پوشاک و رشد مالی وصل کند چرا که گاهی از هم صحبتی با همکاران خود اطلاعات مفید و تجارب نویی کسب میکنید. یکی از راههای کسب تجربه داشتن‌ارتباط سالم و موثر با هم شغلی ها و هم صنفی های کسب و کارتان است.به قول روانشناسان از طریق (تحقیق میدانی) به رشد خود کمک خواهی کرد.تحقیق میدانی یعنی: فرد مشاهده گر، مستقیما وارد میدان تحقیق شده ب طور نزدیک و واقعی موارد مشاهده شده را بررسی و مستقیما به جمع آوری اطلاعات راجب موضوعی میپردازد و یاداشت میکند.)شما مغازه دار محترم نیز، به عنوان مشاهده گر ، مستقیما بامردم و کسبه ی شهر در ارتباط خواهی بود و در محیط واقعی به جمع آوری اخبار فروش و پوشاک و اطلاعات بازار می پردازید که این امر باعث رشد تجربه و کسب دانش در شما میشود و کم کم به یک پوشاکی باتجربه و موفق،در طول زمان، تبدیل خواهی شد.پس از هوش ،زکاوت، اطلاعات ، دانایی، درایت و توانایی های خود در جهت رشد روز افزونتان استفاده کرده به خود کمک کنید
یادتان باشد در جمع همکاران خود هیچ گاه به بدگویی دیگری نپردازید این کار وجهه ی خوبی از شما انعکاس نمی دهد.همیشه راهنما و‌کمک کننده باشید حتی خواندن این مقاله را به آنها نیز پیشنهاد کنید.
۱۱.نکته ی بسیار مهم هنگام خرید پوشاک زنانه بصورت عمده ،این است که شما انواع پارچه های نخی، حریر،کرپ ،کرپ حریر، انواع ،پارچه های دیور، انواع بافت موهر ،بافت کشی، پارچه ی فلامنت اسکاچی،انواع پارچه های مناسب لباس مجلسی لمه ،لمه شنی ،نگینی ، ساتن گیپور و….که در انواع لباسها به کار میرود را بشناسید برای این کار به عنوان گام نخست،پیشنهاد میکنیم حتما مقاله ی (پارچه و انواع آن ) را که قبلا نوشته و در این سایت قرار دادم مطالعه کنید.تا به دانش پارچه شناسی برسید بعدهم سعی کنید این پارچه ها را در بازار جستجو و از نزدیک لمس کنید تا جنسیت آن دستان بیاید.هنگام خرید عمده دانش پارچه شناسی خیلی بدرد شما میخورد.همچنین اگر ( عبارت گروه تولیدی پخش لباس زنانه را در گوگل سرچ کنید) و داخل سایت شوید سمت چپ ،بالای سایت یک(سه خطی نارنجی) میبینید،این قسمت را کلیک کنید ،منو ظاهر میشود

اگرشاخه های اصلی :

لباس زنانه
شلوار
مانتو
و لباس مجلسی

را کلیک کنید آنها نیز،باز شده، میتوانید توضیحات مربوط به این ۴ شاخه ی اصلی منو را نیز مطالعه کنید تا به دانش شما از پوشاک ،بیشتر اضافه شود. قسمت ( درباره ی ما ) را نیز مطالعه بفرمائید.
حالا سوالات بسیار مهم شما :
۱.حداقل سرمایه ی مالی اولیه برای شروع کار در پوشاک زنانه چقدر است؟؟؟
۲.با چه مقدار سرمایه میتوانم شروع کنم؟
۳.حداقل مبلغ مورد نیاز برای بوتیک یا مغازه ی پوشاک زنانه چقدر است؟
برای شروع این کار علاوه بر کسب اطلاعات و آگاهی هایی که در بالا ذکر کردیم که شما باید به مرور زمان و در کنار تجربه ی عملی کسب کنید.بخشی هم مربوط میشود به دارایی و توان مالی شما برای شروع اولیه باتوجه به تحقیقات واقعی از فروشندگان موفق و با تجربه ی بازار پوشاک، حداقل سرمایه ی اولیه ی مورد نیاز برای شروع با در نظر گرفتن نقدینگی و تورم بازار امروز، حدود سرمایه ی خالص اولیه برای شما( ۵۰ میلیون تومان می باشد ) این مبلغ بهتر است از سرمایه ی شخصی شما تامین شود ،زیرا با مبالغ وام بانکی گردش کار کمی سخت میشود. یا با فردی آشنا ،معتمد و با تجربه ی اولیه ی خوب و مستعد کار از نظر مالی شریک شوید. به هرحال این شما هستید که باید با توجه به شرایط زندگی و مالی خود تصمیم گرفته و این مبلغ را برای شروع تهیه کنید.برخی وام میگیرند ،برخی شریک میشوند ،برخی از پس انداز خود استفاده میکنند.انتخاب با شماست، اما اگر با وام آغاز نکنید بهتر است.
مجوزهای لازم برای تاسیس مغازه ی پوشاک
اصل هرگونه قرار داد عادی یا رسمی به نام متقاضی 1 برگ
فتوکپی سند ملک یا سند اجاره رسمی قبلی ( در صورت مالک بودن متقاضی ، ارائه اصل و کپی (سند مالکیت و بنچاق ) نیز الزامی می باشد )
اصل شناسنامه
اصل کارت پایان خدمت ( متولدین 1344 به بالا
عکس 4*3 جدید 3 قطعه ( پشت نویسی شده
اصل کارت ملی
تاييديه کدپستي واحد صنفي با نشاني صحيح از ادره پست منطقه (تذکر: حضور شخص متقاضی پروانه کسب جهت تشکیل پرونده الزامیست)بعد از گرفتن مجوزهای لازم، گام بعدی یافتن مکان و مغازه ای مناسب در منطقه ای مشتری رو و مناسب است .
دکوراسیون شیک
بعد از اجاره کردن یک مغازه و انتخاب مکان خود حالا باید مجوزهای لازم که در تیتر قبلی گفتیم را تهیهد کنید و بعد از آن دکوراسیون داخلی و خارجی مغازتان را متناسب پوشاک طراحی کنید.
مثلا اگر لازم است چند قفسه ی دیگر اضافه کنید.از نورپردازی خوب استفاده کنید اتاق پرو مناسب با آینه های قدی تعبیه کنید.سیستم گرمایشی ،سرمایشی را چک کنید.ویترین را با شیشه های شفاف و نور پردازی خوب زیبا کنید.نمای بیرون مغازه باید تمیز و شیک باشد .تابلو یی با نام مناسب برای سر در آن در نظر بگیرید.
در طراحی مغازه از رنگهای روشن استفاده کنید سنگ فرش سفید بانور پردازی روشن فضا را چشم نواز تر کرده برای کسب و کار پوشاکی بهتر است.حداقل باید در مغازه چهار مانکن داشته باشید
در کل شما باید برای تجهیزات _ لامپ و نورپردازی _ خرید چندمانکن _ تهیه دستگاه پُز _ آینه کاری اتاق پرو _ طراحی دکور ویترین _ اضافه کردن قفسه یا رنگ کاری ( اگر لازم بود)و دست مزد طراح و کارگر مبالغی را کنار بگذارید. میزان هزینه کردن برای امور بالا به شما بستگی دارد اینکه در کجای شهر مغازه گرفته اید آیا دریک خیابان هستید ید یک مجتمع تجاری یا…. در نظر گرفتن این نکات اولا ، به شما می فهماند که با توجه به مکان و منطقه ای که در آن مغازه گرفتید هزینه کنید.دوما میتوانید با توجه به بوجه ی خود هزینه کنید
برای صرفه جویی در وقت و هزینه از اینترنت چند مدل دکور ویترین سرچ کرده خودتان به سلیقه ی شخصی ویترین را طرح و دکور بدهید ( با این کار هزینه ی،دستمزد طراح ویترین برای شما می ماند)
یا اگر دوست و آشنایی دارید که کمک کنند ،از آنها بخواهید که با تخفیف بهتری برایتان کار نور پردازی را انجام دهند.اینگونه در هزینه صرفه جویی خواهد شد
صندوق و گردش پولی مغازه ی پوشاک
صاحب یک بوتیک موفق در خیابان توحید اصفهان میگوید: آوردن اجناس مارک و برند برای یک بوتیک در جایی که مردم آن محدوده توجهی به مارک و برند لباس ندارند کار درستی نیست و شما ضرر خواهی کرد باید متناسب سلیقه و توان مالی مردم پیش بروید.
وقتی شما بوتیک میزنید مردم در مراجعه به بوتیک ها دنبال مارک هستند پس باید اجناس مارک داشته باشید.
اگر قرار است یک بوتیک متناسب با قیمت مناسب تری برای مشتریان خود در مرکز یا پایین شهر خود تاسیس کنید حواستان باشد توان مالی مردم را مد نظر داشته ، سبک بوتیک خود در فروش نوع اجناس را در نظر بگیرید.مثلا اگر در مرکز یا پایین شهر خود هستید
شما میتوانید یک بوتیک زیبا و مرتب داشته ولی اجناس مارک وگران نفروشید.
تناسب قیمت اجناس و نوع آنها باهم و توان مردم منطقه برای خرید لباس، باهم در ارتباط است.
اینگونه اگر در نظر داشته اقدام کنید گردش پولی موفق تری خواهی داشت
به گفته ی یک فروشنده ی پوشاکی دیگر
فصل فروش البسه بسته به بازار،متفاوت است، مثلا سه ماه آخر سال میزان فروش پوشاک و بوتیک و فروشگاه و مغازه ی پوشاک زنانه و بچه گانه بیشتر خواهد بود.یا مثلا با اتمام پایان ماه مبارک رمضان یا محرم چون آغاز مراسم و جشن هاست فروش گاهی به ماهی 50 میلیون هم خواهد رسید و این ایام سود خوبی دارد و این امر باز هم گردش پولی شما را تقویت می کند

در گفتگویی دیگر که با یکی دیگر از فروشنده های پوشاک داشتیم میگفت
اغلب پوشاک زنانه از چین و قشم و درگهان یا برخی ترکیه و…وارد میشوند که به دلیل مارک بودن یا کیفیت خوب فروش بالایی دارد. مثلا اغلب بافت های گپ اصلی از ترکیه یا چین وارد شدند.گفتیم بوتیک ها اغلب مارک و برند می فروشند و مشتری خاص خود را دارند یعنی مثلا یک شلوار زنانه که در وسط شهر ۵۰ هزار تومان فروش میرود .همان شلوار لی اگر مارک اصل باشد حدودا روی ۵۰۰ ، در بوتیک های بالا ی شهر فروش میرسد برای همین بوتیک های مارک فروش حدودا سود۵۰ درصدی دارند
یک فروشنده ی دیگر هم علاوه بر این از نگاهی دیگر گفت و از چندتا از همکارانش مثال زد ، او راجب اجاره بهای مغازه ها میگفت که مثلا برای اجاره ی یک مغازه ۵۰ متری با کیفیت و مکان خوب در نورباران پل بزرگمهر اصفهان ، حدودا ۳۰ میلیون ودیعه با ماهی ۶ میلیون اجاره بها خواهد بود
یا مثلا خیابان پروین _ خیابان شیخ طوسی اصفهان ۶ میلیون با ماهی 1.700 اجاره بها و یا یک مغازه ی دیگر با متراژ ۱۳ متری مستطیلی شکل در خیابان شهدا ی اصفهان حدودا ۸۵ میلیون ودیعه با ماهی ۳۰ هزارتومان اجاره میرود.
یا مثلا گفت همکار دیگرش در خیابان ابن سینا ی اصفهان مغازه ای ۵۵ متری اجاره کرده به قیمت رهن ۱۲ میلیون با ماهی ۱.500تومان و قاعدتا این مبالغ در بالای شهر گران تر است با رهن ۲۰۰ میلیون ماهی12 میلیون بسته به منطقه و….که این نکته را نیز همکاران ما باید در نظر داشته، متناسب توان و بازدهی مالی خود مکانی را برای اجاره ی مغازه انتخاب کنند.در کل این نکات و مسائلی که مطرح شده ،باتوجه به تجارب کیس های واقعی در جامعه و بازار پوشاک برای شما عزیزان مطرح و بررسی کردیم. خواندن این مقاله برای شروع ، در این کار،خالی از لطف نیست. فکر میکنم حالا ،با این اطلاعات جدید در تصمیم گیری برای راه اندازی یک مغازه، بهتر میتوانید اقدام کنید، بعد از خواندن مقاله سعی کنید خودتان نیز با چند تن از همکاران و افراد متخصص در این کار گفتگوی حضوری نیز،داشته و تحقیق عینی انجام دهید .امیدوارم تا این بخش از مقاله اطلاعات جامع ،مفید،کاربردی ،واقعی، و خوبی را کسب کرده و به آگاهی بهتری نسبت به بازار پوشاک و تاسیس یک فروشگاه یا مغازه ی پوشاک زنانه رسیده باشید.سعی کردم جامع و درعین حال به زبانی ساده و با مثالهای به روز و واقعی جامعه،برای شما مخاطبین عزیز سایت ، اطلاعات موردنیازتان را در قالب یک مقاله ی کاربردی به رشته ی تحریر درآورده در اختیارتان قرار دهم.با آرزوی موفقیت برای همه شما،خواندن این مقاله را به دوستان و هم مسیران خود نیز توصیه کنید .

®©■هرگونه کپی برداری ازاین مقاله با ذکر کامل نام نویسنده و سایت بازار لباس همراه با لینک دهی مستقیم مجاز خواهد بود ■

نویسنده سایت:سیما نظامی کارشناس ارشد روانشناسی

3 پاسخ
    • سیما نظامی
      سیما نظامی می گوید

      سلام مخاطب عزیز.خوشحالم که این مقاله برای شما مفید و جذاب بوده .ممنونم از توجه شما موفق باشید

      پاسخ
  1. رامین
    رامین می گوید

    با عرض سلام و احترام و تشکر بابت مقاله مفیدتون
    خواهشمند است شماره بنده رو به جهت اینکه نتونستم وارد کانال شم در کانال معرفی محصولات با قیمت عمده فروشی خود عضو نمایید
    09391410877
    سپاس🍀

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *