ترفندهای فروش در بازار شب عید

ترفندهای فروش در بازار شب عید

با گذر روزها و رسیدن به ماهای پایانی سال به بخشی از بازار فروش پوشاک نزدیک میشویم که به گونه ای رگ حیاتی سود برای فروشندگان پوشاک زنانه و بچگانه است.در این روزها به علت فشارهای اقتصادی و مالی، مردم قدرت خرید نسبی پیدا کردند و سعی دارند در سبد خرید شب عیدخود ، اقلام و اجناس مهمتر را قرار دهند ودر خرید خود از خرج های بی رویه این روزها جلوگیری کنند.اولا باید این را پذیرفت که با توجه به اوضاع مالی و اقتصادی حاضر کشور، خریداران حق دارند اگر بوجه ی خود را تقسیم بندی کرده یا در خرید، خوددارتر گام بردارند.با این وجود از طرفی همه اغلب، دوست دارند در حد چند قلم حتی یکی دو مورد ، مثلا لباس یا کفش یا شلواری جدید برای سال نو،خرید کنند و با حال و هوای عید و هیاهوی نو شدن در شب عید همراه شوند .بنابراین جای امیدواری هست که باز هم، بازاررونق خود را داشته باشد و اگر شما هوش و دانش درست تری در زمینه ی فروش پوشاک زنانه داشته باشید موفق تر هم عمل خواهی کرد و این بازار عید ،برایتان برکتش را خواهد داشت. یادتان باشد روزی شما اول از همه دست خداوند مهربان و رزاق است ،به قول قدیمی ها شما فقط باید حرکتتان را بکنید تا خدا هم برکت کسب تان را بدهد . حال می پرسید حرکت من چیست؟ چه کنم؟ ومن به شما میگویم دوست عزیز، حرکت شما به کار گرفتن ترفند های فروش عیدانه است. با من در این مقاله ی مفید و کاربردی همراه باشید تا این نکات جذاب را بررسی کنیم .
در ابتدا شما باید با پرسه ی این کار آشنا شوید و چند نکته را بدانید
۱_ فروش مرحله ای است
باید بدانید که ،فروش مرحله ای است و از آغاز تا پایان باید درست عمل کنید که ابتدای کاریعنی ارتباط با مشتری به انتهایش که فروش موفق است ختم شود.
۲_ آشنایی و شناخت کافی از محصولات مغازه
باید از تمامی محصولاتی که در مغازه دارید آگاه باشید تعداد .رنگبندی. جنس .کاربرد .مزایا .و عیوب هر محصول را خوب بدانید،باید دقیق بدانید چه محصولی با چه مزایا و معایبی برای فروش دارید.ورگالهای شما چیدمان خوب و در دید رسی داشته باشد.
۳_ ذات فروش پیوستگی است
یعنی : رفتار .بیان .کلام و برخورد شما از ابتدای ورود مشتری به مغازه تا پایان کار فروش و خروج او از مغازه ی شما همگی به هم مرتبط هستند و هر مرحله که موفق پیش برود یک گام ب انتهای هدفتان یعنی فروش محصول یا لباس مورد نظر نزدیک تر میشوید این پیوستگی ۴.گام اصلی و موثردارد که اگر به درستی اجرا شوند سلسه مراتب فروش درست پیش خواهد رفت حالا ببینیم این ترفندهای پیوستگی چیست؟

چهار گام موثر در پیوستگی فروش
۱_جلب اعتماد مشتری ( ارتباط گرفتن با مشتری با فن بیان وخوش رویی)
۲_ تکنیک پرسش کردن
۳.تشخیص احتیاجات مشتری
۴_تکنیک معرفی
۵.تکنیک پاداش دهی،در کنار خرید اصلی مشتری

که هر مرحله را در زیر به زبانی ساده و در قالب مثال در متن مقاله به اختصار شرح میدهم.

ترفندهای فروش در بازار شب عید

تکنیک های فروش در شب عید
_ اولین چیز این است که شما باید سرعت خود را بالا ببرید تا فرآیند فروش شما هم سریع پیش برود و موفق به فروش شوید و مشتریانی که در این شبهای شلوغ و پرهیاهوی پیش از عید وارد مغازه ی شما میشوند اولین خرید های بازار را از شما انجام داده و دست خالی از مغازه تان بیرون نروند. حالا شما می پرسید خب این تکنیک های سرعتی چیست؟
تکنیک اول شناخت بازده زمانی مناسب
اولین چیزی که باید یادبگیرید زمان فروش برای شب عید است .تقریبا هیاهو و جریان فروش پوشاک، خصوصا لباس زنانه و لباس بچه گانه از ماه دی و بهمن شروع شده و مردم این ماه از سال به قصد خرید زود هنگام برای شب عیدشان وارد بازار می شوند ، زیرا برخی اعتقاد دارند بهتر است زود تر خرید کنم که به شلوغی بازار شبهای عید برنخورم. وبا آرامش و آسودگی خاطر و فرصت مناسب خرید های خود را انجام دهم .یکی اینکه قیمت ها در این ماه های سال مناسب تر است و هنوز تورم شب عید بر روی آن اثر نگذاشته است، از آنجایی که برخی ازمردم دنبال مدیریت مالی و اقتصادی خود هستند دوست دارند با قیمت مناسب خرید کرده و به نوعی پی خرید مقرورن به صرفه تری هستند،برخی دیگر هم پی مد سال و رنگ و تنوع پوشاک بوده ،صبر میکنند تا رنگ و مدل سال جدید به بازار بیاید تا بروز،خرید کنند .شما باید برای این دو دسته مخاطب آمادگی خود را جهت فروش اجناس و البسه داشته باشید《.نکته ی مهم : فقط در نظر داشته باشید که اجناس قبلی را در ماه آذر تا دی OFF زده باشید تا فروش برود تا بتوانید مدل جدید شارژ کنید》
مخاطبین سایت و.مغازه داران عزیز پس بدانید که شما در ماه های دی و بهمن باید اجناس شب عید خود را خریداری کرده و در قفسه ی فروشگاه خود داشته باشید. و به اصطلاح ( صلاح تان برای شلیک پرباشد) این یعنی آمادگی داشتن، و یک گام جلو بودن و پیش روی در بازار فروش پوشاک در شب عید.

تکنیک دوم فن بیان و ارتباط موثر با مشتری (تکنیک جلب اعتماد مشتری_ در فرآیند فروش )
این تکنیک مهمترین و حیاتی ترین قسمت در فروش موفق است. مشتری وارد مغازه ی شما میشود ولی اینکه ، جهت خرید اجناس و لباس و کیف یا هر محصولی که به فروش میرسد ، از شما بخرد کاملا وابسته به این تکنیک است.یک فروشنده ی موفق باید بلد باشد خوب صحبت کند خجالتی نباشد با لبخند و روی گشاده از مشتری استقبال کند .مشتری را به گفتگو ی مناسب در جهت خرید بکشاند مثلا اگر مشتری چیزی از رگال لباس ها را مشاهده کرد و به آن دست کشید شما سریعا از مزایا و کیفیت پارچه یا رنگ آن لباس تعریف کنید یا اینکه مثلا ، تن خور زیبایی دارد و کیفتش به تناسب قیمت می ارزد فکر کنم بهتون بیاید دوست داشتید در اتاق پرو تستش کنید‌ امتحانش مجانی》.اینگونه مشتری اگر در خرید دو دل باشد ممکن است ترقیب به خرید شود‌یا اگر سکوت کرده ممکن است با شما سر صحبت را باز کند و شما وارد میدان گفتگو شوید پس باید ذکاوت خود را به کار گرفته در اولین فرصت ارتباط موثر برقرار کنید.ارتباط درست و مثبت حاوی آیتم های زیر است.
الف.خوش صحبتی .همراه با تبسم
ب.استفاده از کلمات زیبا .
ج.دادن اطلاعات راجب اجناس و پوشاک و چیزی که مشتری انتخاب کرده است
د.گرم و محترمانه گفتگو کردن .
ه.تحویل گرفتن مشتری در پرتو احترام و ادب
و.صبور بودن در برخورد با مشتری

پیشنهاد دادن رنگ بندی یا مدلی که میدانید با توجه به اندام یا رنگ پوست ممکن است به مشتری شما بیاید.این نکات به شروع اولیه و اعتماد سازی شما برای مشتری کمک شایانی میکند حالا دیگر شما اولین گام فروش موفق را آغاز کردید فقط کمی به مشتری زمان دهید تا لباسی را که دوست دارد انتخاب کند.درمدتی که خریدار در مغازه قدم‌میزند او را خوب مشاهده کنید. اگر مشتری شما فقط نگاهی به یک رگال کرد یا دستی به لباسی کشید و از جلو آن رگال عبور کرد، این حرکات چند تفسیر روانشناسی دارد که به شرح تخصصی آن برای شما میپردازم

۱_مشتری مدل های آن قسمت از رگال را نپسندیده است.
_۲ قیمت آن محصول یا لباس به تناسب کیفیتش گران بوده است.
_۳ اگر مشتری لباسی را لمس کرد واز جلوی رگال عبور کرد احتمالا جنس لباس را دوست نداشته یا آن محصول کیفیت لازم را ندارد یا از پارچه ی آن لباس خوشش نیامده است.
۴_ یا احتمالا رنگ لباسی که در ردیف اول رگال قرار دادید، جذاب نیست بهتر است خوش رنگ یا خوش مدل ها را در اولین نمونه از رگال های مغازه قرار دادید.
تکنیک سوم سایز شناسی
شما ابتدا بایدسایز مشتری را شناسایی کنید برخی فروشندگان با تجربه در نگاه اول متوجه میشوند خانم یا آقای خریدار چه سایزی برایش مناسب است به سمت رگال رفته سایزمناسب را برداشته دست مشتری داده و به او پیشنهاد رفتن به اتاق پرو میدهند.اگر نمی دانید هم اشکالی ندارد، از مشتری بپرسید چه سایزی هستید؟ بعد مدل مد نظر را برایش بیاورید و با لبخند پیشنهاد کنید امتحانش کند و تنخورش را ببیند.( تکنیک پرسش _ در فرآیند فروش )
باید با توجه به سایز لباس ها جدول سایزشناسی را بلد باشید و بدانید هر شماره مناسب چه اندامی خواهد بود.جالب است بدانید که هر کشوری سایز بندی خودش را دارد و با علامت های اختصاری آن ها را روی لباس ها نشان میدهد شما به عنوان یک فروشنده ی موفق باید از جدول زیر آگاهی داشته باشید.
US سایز بندی آمریکا
EU سایز بندی اروپا
KU سایز بندی انگلستان
با مطالعه ی جدول سایز بندی بهتر متوجه میشوید که شماره بندی ها چگونه است، در کشور ایران سایز بندی بصورت اروپا یی است و با اعداد ۳۶ ۳۸ ۴۰ ۴۲ ۴۶ نشان داده میشود. این سایز بندی ها به گونه ای با استاندارد بین المللی پوشاک هماهنگی دارد تصویر زیر را مطالعه کرده بخاطر بسپارید.

 

جدول سایز بندی

فروشگاه بازار لباس مرکز پخش لباس زنانه در اصفهان

تکنیک چهارم تناسب فصل با اجناس مغازه
برای لباس های نوروزی باید البسه و اجناسی که برای مغازه خریداری میکنید به گونه ای متناسب آب و هوای بهار و تابستان و فروردین به بعد باشد.زیرا برخی مشتریان هنگام خرید عید و بهاره دنبال لباسی هستند که هم در روزهای عید بپوشند و هم بهار و تابستان خود را نیز با آن طی کنند زیرا این گونه برای مصرف کننده مقرون به صرفه تر است .برخی از مشتریان این گونه ،هزینه های مالی خود را مدیریت میکنند، پس شما باید لباس های نازک و مناسب بهار و تابستان را حتما مدنظر داشته باشید

تکنیک پنجم موقعیت شناسی ( تکنیک پرسش _ در فرآیند فروش )
از مشتری خود بپرسید لباسی که میخواهد از شما بخرد برای چه مکانی یا مجلس و محفلی میخواهد درواقع کجا میخواهد بپوشد؟اگر قرار است در مراسمی شرکت کند که خیلی شناختی ندارد یا اقوام درجه ۲ و ۳ است بهتر است تیپ رسمی تری بزند .اگر جشن تولد دعوت است لباس های شومیز و شلوار لی یا شومیز های مجلسی و ساپورت به او پیشنهاد کنید. اگر لباسی مناسب خانه میخواهد میتوانید سری مدل های نخی و راحتی و تیشرت مدل میسن تین یا طرح لی های سنگ شور که چند مدل از آن نیز در کانال تلگرام بازار لباس داریم، به او پیشنهاد کنید باید از تجربه و سلیقه ی خود جهت اطلاع رسانی به مشتری استفاده کنید و به گونه ای با کمک در فرآیند خرید مشتری ، موفق به فروش اجناس رگال ها شوید .

تکنیک ششم ( تکنیک معرفی _ درفرآیند فروش)
فروش یک محصول در کنار محصول اصلی
حتما در کنار خریدی که مشتری انجام میدهد چیز دیگری هم به او پیشنهاد کنید و سعی کنید ترکیب و رنگ بندی قشنگی را در لباسی ست کرده به او پیشنهاد کنید مثلا اگر مشتری شما یک عدد مانتو کرم خرید در کنارش یک زیر مانتویی نارنجی خوش رنگ با یک شال رنگی ترکیبی که مخلوطی از رنگ نارنجی و زرد و کرم یا نارنجی و کرم داشته باشد به او پیشنهاد کنید تا پرو کند.اینگونه شما موفق به فروش یکی دو محصول دیگر هم شده اید.اجناسی که از قبل مثلا آذر و دی جهت رگاله OFF قرار دادید را سعی کنید مرتب و جذاب چیدمان کنید و به مشتری پیشنهاد دهید که سری هم به رگال OFF های فروشگاه تان بزند اگر کسی به عنوان همراه در خرید با مشتری شما آمده به او نیز پیشنهاد خرید از رگال های OFF مغازه را بدهید.
تکنیک آخر ( تکنیک پاداش دهی _ در فرآیند فروش )
اشانتیون در فروش شب های عید
نکته ای که خیلی مهم و کاربردی است و به لحاظ روان شناسی بسیار اثر گذار بر روحیه و ذهنیت مشتری از شماست، 《هدیه دادن است》 .نکته ای طلایی، که بنده به عنوان کارشناس ارشد روانشناسی به شما مغازه داران عزیز جهت فروش بهتر این ایام پیشنهاد میکنم، این است که وقتی خرید مشتری شما به پایان رسید پای صندوق هنگام انجام عملیات بانکی و تسویه حساب، یک شیشه عطر کوچک یا یک ساعتی مچی فانتزی، یک رژ لب ، یک لاک قرمز. یا یک دفتر یاداشت فانتزی یا کش های تزینی و گیره سره مو به مشتری به عنوان هدیه و اشانتیون بدهید این امر هم اثر مثبت از شما و مغازه در ذهن مشتری ثبت میکند هم باعث خوشحالی مشتری شده و احتمال این که در خرید های بعدی نیز به مغازه تان مراجعه کند خیلی بیشتر خواهد شد. همچنین《 اشانتیون گرفتن》 باعث میشود مشتری شما را به دیگران نیز معرفی کند.فکرش را بکنید به نظر داشتن یک ساعت مچی فانتزی آن هم رایگان و اشانتیون اگر کسی به شما بدهد خیلی جذاب است و حتما خوشحال خواهی شد.به این تکنیک در روانشناسی تکنیک پاداش و تقویت میگویند.در واقع شما با پاداش دادن رفتار مشتری ( خرید کردن در مراجعه های بعدی به مغازه ) را تقویت میکنید. پس اجرای این ترفند هم خالی از لطف نیست.نکته: اگر قصد اجرای این تکنیک را دارید سعی کنید محصولی را بصورت عمده خریده و جهت اشانتیون در مغازه بگذارید که برای شما به صرفه تر باشد .امیدوارم تا اینجای مقاله نکات تخصصی وکاربردی که مطرح شد را به خوبی به ذهن سپرده لذت برد باشید. دانستن این نکات برای هر فروشنده ای لازم و کارآمد است خصوصا در شب های پرفروش عید نوروز ،بعد از این هم میتوانید از این نکات در فروش بهتر خود بهره ببریدبا آرزوی بهترین ها برای شما مخاطبین عزیز سایت بازار لباس با این مطالب تخصصی و جالب امید است در فروش و رونق اقتصادی کسب و کار خود موفق باشید. با آرزوی سالی سرشار از سلامتی، سعادت ،آرامش،آسایش و رزق نیک برای هموطنان عزیز در سراسر کشور ان شاءالله سالی پر از موفقیت و بهروزی پیش رو داشته باشید.
توصیه ی روان شناسی《والدین عزیز حتما لباس عید برای کودکان خود تهیه کنید هرچند مختصر و مفید،هرچند ساده حتی یک جفت جوراب یا یک لباس.》

®©■هرگونه کپی برداری ازاین مقاله با ذکر کامل نام نویسنده و سایت بازار لباس همراه با لینک دهی مستقیم مجاز خواهد بود ■
نویسنده سایت: سیما نظامی کارشناس ارشد روانشناسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *