هفت گام طلایی در پوشیدن لباس برای راهنمایی کردن مشتریان لباس زنانه

همانطورکه میدانید، لباس پوشیدن در دنیای امروز خصوصا بحث مد و زیبایی تکنیک های متنوع و ویژه ای دارد که خریداران و فروشندگان حرفه ای و اهل مد به آن توجه کرده و برایشان اهمیت دارد. این موضوع دو مزیت دارد مزیت اول برای خریداران و مشتریان شما این است که چون به بحث زیبایی و پوشش توجه دارند، همیشه بهترین لباس و مدل متناسب فیزیک خود خریده و در هر حال از خرید خود رضایت کافی دارند .
مزیت دوم برای شما مغازه دار عزیز است، اگر مطالب این مقاله را بخاطر بسپارید ، هنگام فروش با توجه به نکات زیر بهتر مشتری را راهنمایی کرده هم در جذب خریدار موفق خواهی بود هم در بخش فروش پیشرفت خیلی خوبی خواهی کرد چون دانش به روز و متناسب مد و زیبایی نیاز امروز یک فروشنده ی خوب پوشاکی است‌.حالا برویم سر آموزش نکات اصلی در بحث ( نکات اساسی در معرفی مدل و لباس مناسب باتوجه به اندام مشتری- راهنمای پوشیدن لباس ) جهت راهنمایی بهتر و رشد فروش شما.

راهنمای پوشیدن لباس

اولین گام طایی : به خریداران خانم در فروشگاه یا مغازه تان هنگام خرید بگوئید حواسشان باشد هنگام انتخاب، لباسی که خیلی تنگ یا کوچک باشد انتخاب نکنند لباسی زیباست که اندام و فیزیک مشتری را به خوبی در بر بگیرد نه خیلی گشاد و نه خیلی تنگ باشد .برای آقایان هم پوشش یا لباس یا پیراهنی که از شما میخرند توجه کنید که خیلی گشاد نباشد سعی کنید لباس سایز مشتری را به او معرفی کنید.بهتراست لباسی که به مشتری بفروشید کاملا سایز اندام اش باشد.

دومین گام طلایی
یک فروشنده ی پوشاک باید تیزبین باهوش و باسلیقه باشد هنگام گفتگو وو فروش با مشتری دقت کنید که اندام تیپ و رنگ پوست و موی مشتری متناسب رنگ لباسی باشد که میخواهد از شما بخرد به او محترمانه بگویید ( من به مشتریانی که چشم های رنگی یا مثلا موهای خرمایی یا بلوند یا قهوه ای تیره دارند پیشنهاد میکنم لباس خود را متناسب رنگ چشم ها یا پوست خود انتخاب کنند باید چیزی رو انتخاب کنید که بهتون بیاد و خیلی شما را تیره یا بی روح نشان ندهد.

(حواستان باشد این توضیح به مشتریان خانم در کمال ادب و احترام باشد و به گونه ای بیان کنید که منظور و قصد شما فقط راهنمایی است .)یک مثال اگر دیده باشید برخی هنرمندان که مثلا ریش و محاسن زیتونی یا طوسی با چشمانی رنگی دارند اغلب پوشش و لباس های هم رنگ و ست شده از ترکیب رنگهای محاسن و چشم های خود استفاده میکنند.

برای خرید ست  لباس های شیک و امروزی به مرکز پخش لباس رنانه بازار لباس مراجعه نمایید.

سومین گام طلایی
در هنگام فروش به مشتری علاوه بر توجه به سایز جسه ،اندام،قد، رنگ مو،پوست،چشم،و ترکیبی از این ها ،علاوه بر این که سعی میکنید سایز مناسب و رنگ زیبایی به مشتری معرفی کنید در بخش معرفی رنگ نهایتا از ترکیب سه رنگ بیشتر استفاده نکنید
مثلا ترکیبی از زرد _آبی نفتی_ سفید
یا ترکیب سفید _مشکی _ نقره ای
یا ترکیب سفید_نارنجی _ زرد یا آبی کاربنی_ نارنجی ملیح _ یا صورتی _زرد و فیلی _ سفید
ترکیب کرم _ نارنجی _ زرد_ مشکی نهایت سه رنگ بهتر است .خیلی از رنگ های متنوع و مختلف ترکیب نکنید تم رنگهایی که بهم می آید را باهم ست و به مشتری پیشنهاد دهید. ( مقاله ی رنگ شناسی و ترکیب بندی رنگها در سایت_ قسمت مقالات_ را مطالعه کنید )
همچنین مثلا اگر مشتری شما گردن بلند دارد لباس های یقه اسکی برای زمستان یا لباس های یقه باز _ یقه دلبری_ یقه هفت _ یقه قایقی یا و.‌‌.. برای تابستان بیشتر به ایشان می آید.اگر مشتری گردن کوتاهی دارد لباس یقه اسکی مناسبش نیست میتوانید یقه گرد برایش پیشنهاد کنید. توجه به این نکات هم برای فروش مفید است.

گام چهارم طلایی
اگر مشتری شما اغلب ترکیب سرمه ای یا مشکی _ قهوه ای در پوشش دارد به او بگویید به شما پیشنهاد میکنم تم و رنگ های دیگر را این دفعه در پوشش خود استفاده کنید سعی کنید با یه تغییر کوچک در ظاهرتان، به خودتان روحیه ی بهتری بهتری بدهید امسال این تغییر رو امتحان کنید رنگ ها انرژی دارند و انتخاب جدید برای شما خوش یمنی خودش را خواهد داشت .این بار یک انتخاب جدید میتواند حال دلتان را نیز شاد کند.) این گویش شما هم به مشتری انرژی میدهد و هم به او در خرید کمک کردید هم فروش بهتری خواهی کرد.البته به سلیقه و خواست مشتری در نهایت احترام بگذارید.

گام پنجم طلایی
اگر عکس آلبومی یا ژرنال از لباس های مغازه دارید نشان مشتری بدهید تا متوجه مدل و رنگ هایی که میشود با لباس مورد نظر، ست کرد ،شده و بهتر انتخاب رنگ کنند.

گام ششم طلایی
حتما یک آینه ی قدی در فروشگاه یا اتاق پرو خود داشته تا مشتری تمام زوایای اندام خود را در لباس جدید ببیند و درست انتخاب کند .به او بگویید پوشیدن لباس تنگ یا گشاد یا مناسب سایز خودش چه مزایا و معایبی دارد و بهتر است متناسب اندام خودش سایز انتخاب کند‌و خوب در آینه بنگرد و بعد خرید کند به مشتری فرصت بررسی لباس را داده او را در انتخاب هدایت کنید.
اگر دیوارهای اتاق پرو شما آینه داشته باشد و چهار طرف را نشان دهد خیلی عالی است .چون مشتری وسط اتاق پرو که بایستد( جلو_ پشت_ و چپ و راست خود را در لباس جدید به درستی خواهد دید) همچنین نور کافی در اتاق پرو و مغازه در فروش شما خیلی موثر است. سعی کنید از اسپری خوش بو در اتاق پرو و مغازه حتما استفاده کنید مشتری در مغازه ای که بوی عرق یا نامطبوع باشد، نخواهد ماند.پس همه جوانب را در نظر داشته باشید.

هفت گام طلایی در پوشیدن لباس برای راهنمایی کردن مشتریان لباس زنانه

نباید های پوشش و لباس که هنگام فروش بهتر است بلد باشید تا موفق عمل کنید.

۱.نباید سرتاپا یک رنگ بپوشید

هنگام انتخاب در رنگ ،مشتری بگویید : دیگر چون گذشته فقط سرمه ای یا مشکی نپوشد ترس از تغییر را کنار گذاشته رنگ بندی جدیدی امتحان کند
رنگ های سرمه ای مشکی قهوه ای و تیره چهره و حالت صورت شما را افسرده نشان میدهد مگر اینکه در کنار رنگی شاد بپوشید.مثلا قرمز مشکی .سفید سرمه ای . نسکافه ای روشن .و…..

۲.نگران نظر و قضاوت دیگران نباشید.
هنگام فروش به مشتری بگویید مدل و لباسی که دوست داری را انتخاب کن حتی اگر از رنگی خوشتان می آید بخرید مهم این است که شما آن لباس را دوست داشته باشید ( قضاوت دیگران توجهی نکنید حتی اگر جشن هستید و رنگ شادی دوست دارید ،هیچ اشکالی ندارد امتحانش کنید.) با این گفتگوی شما مشتری نیز با شما بهتر ارتباط گرفته بخاطر حسی راحتی که به او دادید در خرید بهتر عمل میکند و حتما ممنون شما خواهد بود.

۳.متناسب فصل نپوشیدن
به مشتری بگویید لبا س های کوتاه تابستانه را برای زمستان نپوشید مثلا اگر اتفاقی مشتری شما در فصل سرما یک رو سری یا شال ساده و نه چندان گرم پوشیده بود بعد از خرید یا هنگام خریدش با لبخند و مهربانی به او بگویید بهتر است از روسری یا شال های تابستانه دیگر در زمستان استفاده نکنید تا سرما نخورید مدل های مناسبی دارم دوست داشتید نگاهی بی اندازید و چند شال زمستانه ی قیمت مناسب اگر در مغازه دارید به او معرفی کنید در آخر سعی کنید تخفیف هم بدهید این امر فروش شما را رونق میدهد (تکنیک فروش کمتر سود بیشتر ) اگر برایتان مقدور است. به این فن عمل کنید.

۴. نباید امنیت و راحتی لباس فراموش شود
برخی مشتریان لباس های خیلی تنگ یا لباس های خیلی گشاد می پوشند هنگام فروش به مشتری بگویید نباید لباس یا شلوار خیلی تنگ یا گشاد باشد شما باید در لباس راحتی و امنیت داشته و آن لباس شما را بپوشاند اگر خیلی اندامی یا خیلی گشاد باشد جلوه ی زیبایی در تن و بدن شما ندارد بهتر است مناسب جسم استایل و سایز درست خود ،انتخاب کنید‌.در نهایت با در نظر گرفتن این نکات یعنی اندام _ جسه _ سایز_ قدکوتاه _ قد بلند_ رنگ ( پوست _ مو _ چشم)سایز مناسب _ پوشش دهی لباس به اندام شما_ گردن بلند _ گردن کوتاه _ و ست کردن نهایت سه رنگ _ امتحان رنگ های جدید _ دست برداشتن از رنگهای تکراری و تیره در پوشش خود و….را که به مشتری پیشنهاد دهید او نیز از راهنمایی شما خرسند خواهد بود و بهتر خرید میکند .شما نیز به عنوان یک فروشنده ی موفق و باسواد فروش بهتری خواهی داشت و در ذهن مشتری خواهی ماند، همچنین امکان مراجعه ی مشتری در خرید های بعدی اش بیشتر خواهد بود و ممکن است برایتان مشتری نیز بفرستند چرا که هم خوش برخورد بودید هم راهنمایی درست انجام دادید این نکات مثبت برای مشتریان و خاصه بانوان عزیز اهمیت دارد . شما نیز در امر فروش پوشاک زنانه بهتر و رشد یافته تر عمل کرده موفق خواهی بود.دانستن این نکات ریز و دقیق برای هر فروشنده ای در حرفه ی  پوشاک لازم و ضروری است .این نکات کاربردی را به خاطر بسپارید.با آرزوی بهترین ها برای شما مخاطبین عزیز سایت .

(هرگونه کپی برداری با ذکر “نام کامل نویسنده و سایت بازار  لباس همراه با لینک دهی مستقیم “مجاز خواهد بود)
نویسنده سایت بازار لباس: سیما نظامی کارشناس ارشد روانشناسی

16 پاسخ
  1. canli tv
    canli tv می گوید

    whoah this weblog is wonderful i like studying your articles. Stay up the great work! You understand, lots of individuals are searching around for this information, you can aid them greatly. Rennie Fitz Rowley

    پاسخ
    • سیما نظامی
      سیما نظامی می گوید

      Hello dear audience, I am glad that the content of this blog has attracted your satisfaction and guidance. I hope these specialized points are helpful. Thank you for your comment. Thank you for your positive energy and good feeling.

      پاسخ
    • سیما نظامی
      سیما نظامی می گوید

      Hello, dear audience, I hope you enjoy reading. Thank you for taking the time to read and write a comment. Thank you for your positive energy. Dear friend, I hope you are helpful and helpful in your work.

      پاسخ
    • سیما نظامی
      سیما نظامی می گوید

      Thank you for your positive energy. Dear friend, I am glad that the article was useful and interesting for you. I try to share various articles on the site each time, depending on the needs of the audience and the clothing job. Thank you

      پاسخ
  2. diziler
    diziler می گوید

    I dont see the point of defending drinking alcohol by rich/poor people what are you trying to say that alcohol is good for you but only for rich people ,sorry dont see your point at all really it just looks like your saying give me a reason to drink it ? Arly Bo Allyce

    پاسخ
    • سیما نظامی
      سیما نظامی می گوید

      I do not know what you mean. I did not write such a thing in the article you read and wrote under that comment, Rajab Al-Alk! Recommend alcohol consumption in corona prevention articles to disinfect hands and surfaces in the shop for clothing retailers. Not for drinking !!!

      پاسخ
    • سیما نظامی
      سیما نظامی می گوید

      Hello good time dear friend. I try to write more related content according to the needs of the audience and the profession of clothing and the style of the blog and put it on the site. Thank you for your positive energy, dear friend.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *